35.9 C
București
luni, 10 iunie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricolePortul Constanţa va pune la dispoziţie o dană suplimentară pentru cerealele ucrainene

Portul Constanţa va pune la dispoziţie o dană suplimentară pentru cerealele ucrainene

Portul Constanţa va echipa o dană suplimentară pentru transbordarea cerealelor ucrainene, a informat compania Ukrainian Danube Shipping Company (UDP) într-un mesaj postat pe contul său de mesagerie Telegram, transmite Interfax.

„Colegii noştri români ne-au anunţat finalizarea licitaţiei pentru echiparea danei cu prilejul unei reuniuni trilaterale”, a informat Ukrainian Danube Shipping Company (UDP).

Compania ucraineană a precizat că anul trecut a fost unul dintre iniţiatorii proiectului, în condiţiile în care terminalele portului Constanţa nu aveau suficiente capacităţi pentru a gestiona traficul cerealelor din Ucraina.

Anul trecut, „erau până la 600 de barje încărcate cu cereale în port care aşteptau la descărcare până la 30-40 de zile”, a informat UDP.

Acum, cea mai mare parte a exporturilor de produse agricole ucrainene au revenit în porturile din Odesa, însă ruta pe Dunăre rămâne una importantă, iar „noua dană nu va rămâne nefolosită”, a precizat UDP.

Compania ucraineană are de gând să expedieze până la 200.000 – 250.000 de tone pe lună spre portul Constanţa.

„Oferim servicii complete, transport fluvial plus transfer de pe o navă pe alta în portul Constanţa. Dacă principala rută de export din Ucraina va reveni din nou pe Dunăre, dana va deveni o linie de salvare care va creşte semnificativ capacitatea totală a modelului nostru logistic”, a informat UDP.

Portul Constanţa a stabilit în 2023 un nou record în ceea ce priveşte exporturile de cereale, graţie majorării livrărilor de cereale provenite din Ucraina precum şi proiectelor de îmbunătăţire a infrastructurii finanţate de Uniunea Europeană.

Potrivit reprezentanţilor autorităţii portuare, portul Constanţa a expediat anul trecut o cantitate record de 36 milioane de tone de cereale, în creştere cu 50% comparativ cu 2022, iar cerealele ucrainene au fost responsabile pentru aproximativ 40% din volumul total.

Citește mai multe știri agricole accesând acest link.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

‹ adv ›

Ciolacu: Transformarea Portului Constanţa în principalul hub logistic la Marea Neagră – obiectiv esenţial

Transformarea Portului Constanţa în principalul hub logistic la Marea Neagră este un obiectiv esenţial pentru creşterea rezilienţei regionale şi...

Patru operatori de cereale din Portul Constanța – amendaţi cu câte 15.000 lei pentru poluarea aerului

Patru operatori de cereale din Portul Constanţa au fost amendaţi cu câte 15.000 lei de Garda de Mediu pentru...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole