Șeful de la Agricultură Florin Barbu îi solicită ministrului Finanţelor Publice, Marcel Boloş, să „urgenteze” implementarea sigiliilor electronice pentru TIR-urile care intră cu cereale din Ucraina, scrie puterea.ro.
De luni, ar urma să funcționeze și cântarul din Vama Siret, aflată în centrul unui uriaș scandal, după ce fermierii români au reușit să demonstreze o grămadă de nereguli legat de camioanele cu cereale din Ucraina care intră în România pe aici.
Florin Barbu spune că a fost în vama Siret, după ce fermierii au făcut publică o înregistrare video în care sunt prezentate nereguli cu privire la modul în care camioanele cu cereale din Ucraina trec granița în România.
Spre marea lui surpriză, Barbu a descoperit că nu funcționează cântarul la intrarea în vamă.
El a mai precizat că a semnalat situația premierului Marcel Ciolacu, precum și ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.
Fermierii pe urma camioanelor din Ucraina
În urmă cu câteva zile, mai mulți fermieri români au urmărit TIR-urile cu cereale care intră în România prin Vama Siret și au reușit să oprească un camion cu număr de Ucraina, cu ajutorul Poliției din Fălticeni.
Așa s-a descoperit că șoferul nu avea foaie vamală, iar camionul nu era sigilat corespunzător și nu sunt singurele probleme semnalate.
Fermierii au filmat camionul și au arătat că sigiliul putea fi desfăcut oricând pe parcursul tranzitării României, ceea ce înseamnă că se poate descărca cereale în România, deși legea interzice acest lucru. Până una alta, fermierii s-au trezit amendați cu 2.000 lei fiecare, pentru că ar fi sunat nejustificat la 112.
La acel moment, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat că responsabilitățile de a verifica sigiliile camioanelor cu cereale din Ucraina care tranzitează România revin Ministerului de Finanțe şi Autorității Vamale
Nicio cerere de licențiere aprobată
Florin Barbu a mai declarat, duminică seara, că Ministerul Agriculturii nu a aprobat nici o cerere de licenţiere pentru importul cerealelor din Ucraina, deci, teoretic n-ar fi motive ca grâul să se oprească pe undeva.
Fermierii susțin că au ajuns la faliment din cauza cerealelor ucrainene, care în loc să ajungă în Portul Constanța se pierd pe drum, provocându-le prejudicii enorme, mai ales că sunt vândute la prețuri mici.
Citește mai multe știri agricole accesând acest link.