22.1 C
București
luni, 24 iunie, 2024

-

HomepageAdvLidl România achiziţionează anual circa 100.000 de tone de fructe şi legume...

Lidl România achiziţionează anual circa 100.000 de tone de fructe şi legume româneşti de la fermierii locali

Lidl România susţine dezvoltarea producţiei locale de fructe şi legume, realizate în condiţii de siguranţă alimentară, de către producători români, numai în ultimii ani achiziţionând o cantitate medie anuală de aproximativ 100.000 de tone de fructe şi legume româneşti, informează un comunicat al retailerului.

„În perioada 1 iulie – 23 iulie 2023, pe rafturile magazinelor Lidl, retailerul a avut o prezenţă de 99% cartofi şi ceapă româneşti, peste 98% leguminoase de provenienţă locală, peste 95% roşii româneşti şi peste 91% pepeni româneşti. În plus, în 2022, Lidl a colaborat cu 450 de producători români înregistrând o creştere de 20% faţă de anul precedent”, se arată în comunicatul transmis de companie.

Potrivit sursei citate, toţi producătorii locali de fructe şi legume sunt certificaţi Global GAP, iar de anul acesta Lidl România, în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti (USAMVB), a dezvoltat un ghid şi o metodă de verificare pentru îmbunătăţirea practicilor agricole.

În anul 2022, Lidl România a colaborat cu 450 de producători locali de fructe şi legume autohtone, din toate regiunile ţării, alături de care a testat diverse soiuri de legume adecvate solurilor româneşti, în vederea asigurării unei game variate la raft. În acelaşi an, retailerul a avut un total de 100.314 tone de fructe şi legume româneşti pe rafturi. 

„Şi în 2023, Lidl a crescut achiziţiile româneşti, aşa că în plin sezon agricol, a înregistrat o prezenţă de aproape 100% la o gamă variată de fructe şi legume româneşti: mai exact, în perioada 1-23 iulie 2023, în Piaţa Lidl, cartofii şi ceapă românească au fost prezente în proporţie de 99%, leguminoasele româneşti peste 98%, roşiile româneşti au fost prezente la raft într-un procent de peste 95%, cu soiuri diverse, de la roşii cherry, prunişoare sau roşiile ţărăneşti. Pepenii au fost, de asemenea, în proporţie de peste 91% româneşti, iar verdeţurile şi fructele de pădure au provenit 100% de la producători locali”, se arată în comunicat.

Retailerul colaborează doar cu producători locali de fructe şi legume care sunt certificaţi Global GAP, un standard recunoscut la nivel global în vederea respectării unor bune practici agricole. Certificarea Global GAP include o serie de indici pe care producătorii români de fructe şi legume trebuie să îi urmărească pe tot lanţul de producţie, de la siguranţa alimentară, trasabilitate, utilizarea responsabilă a apelor şi eficientizarea energiei electrice până la asigurarea unei producţii prietenoase cu mediul şi folosirea în siguranţă a pesticidelor.

În prezent, ca parte a parteneriatului de lungă durată cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti (USAMVB), Lidl România a dezvoltat o metodă pilot de evaluare a sustenabilităţii şi de îmbunătăţire a practicilor agricole, sub forma unei liste de verificare. Prin această metodă, sunt verificate diverse aspecte pe lanţul de producţie, precum utilizarea atentă a resurselor agricole de bază, printre care apă, sol, climă şi biodiversitate. În funcţie de rezultatele obţinute în urma evaluărilor, specialiştii USAMVB oferă îndrumare de specialitate în baza programului, în vederea îmbunătăţirii ariilor ce pot avea efecte negative asupra mediului înconjurător, dar şi în vederea îmbunătăţirii administraţiei fermelor. 

„Este un demers în fază de testare, aşa că, în 2022, Lidl, alături de specialiştii de la USAMVB au aplicat modulul la trei furnizori pentru a se face eventuale modificări şi urmează a fi lansat la scară mai mare în perioada imediat următoare. Până la final de 2023, Lidl îşi propune să aplice această metodă la 50 de furnizori, urmând ca în 2024 să se extindă la alţi 50 de furnizori”, se mai spune în comunicat. 

Pentru a informa clienţii cu privire la provenienţa produselor romaneşti din Piaţa Lidl, Lidl România a lansat în urmă cu patru ani platforma #trecipeproaspăt. Prin intermediul acestei platforme, clienţii pot accesa informaţii detaliate despre originea fructelor şi legumelor expuse pe rafturile retailerului, inclusiv informaţii despre trasabilitatea acestora, certificările de calitate, precum şi furnizorii locali de legume şi fructe din întreaga ţară şi poveştile lor.

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Denis Vornices: Utilizând Capcana EC Fruit Fly contra muștei cireșului, am exclus două tratamente

Musca cireșului (Rhagoletis cerasi) este un dăunător periculos care atacă fructele...

Sistem unic de cartografiere a solului și un nou biostimulant special – noutățile Syngenta

Compania Syngenta continuă să introducă pe piață noi soluții și tehnologii avansate, utile fermierilor care tind spre performanță și...

Pierre-Etienne Couture noul Site Lead al staţiei de procesare a seminţelor Bayer din Sinești

Pierre-Etienne Couture va fi noul Site Lead al staţiei de procesare şi condiţionare a seminţelor din localitatea Sinești, județul...

ADAMA: 10 ani de existență a brandului la nivel global și unul dintre cele mai diversificate portofolii de substanțe active din lume

ADAMA Agricultural Solutions România și Grupul ADAMA, lider mondial în industria produselor pentru protecția plantelor, aniversează 10 ani de...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole