Magiunul din prune Topoloveni a ajuns în peste 20 de ţări în cei 13 ani de la obţinerea certificării cu Indicaţie Geografică Protejată (IGP) din partea Comisiei Europene, în data de 7 aprilie 2011, a declarat duminică, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei Sonimpex.
Obţinerea certificării IGP a adus Magiunului din prune Topoloveni şansa de a se promova oriunde în lume, compania primind fonduri în valoare de peste 4 milioane de euro de la Comisia Europeană pentru promovare.
Potrivit sursei citate, dincolo de certificări şi premii, Magiunul din prune Topoloveni este un produs sănătos, care a convins consumatorii din România şi din afara graniţelor prin proprietăţile sale nutritive şi prin calitatea lui de aliment care ajută la menţinerea sănătăţii.
În ciuda condiţiilor extrem de dificile din piaţă, producătorul Magiunului din prune Topoloveni estimează pentru 2024 o cifră de afaceri de 5 milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de 2023.
Anual producătorul face aproximativ 100 de tone de magiun, respectiv de 300.000 de borcane. Capacitatea totală a fabricii este de 1,2 milioane de borcane.
Preţul unui borcan de 350 de grame cu Magiun din prune Topoloveni la poarta fabricii şi în târguri sau pieţe este de 16 lei.
Magiunul din prune a fost produs la Topoloveni încă din anul 1914, atunci când Maximilian Popovici a înfiinţat în localitate o fabrică de magiun, potrivit arhivelor locale.
Notorietatea produsului a crescut foarte mult în anii 2000, după cumpărarea vechii fabrici din Topoloveni de către Sonimpex Topoloveni şi după numeroasele investiţii făcute în calitatea şi în promovarea magiunului din prune.
7 aprilie 2011 a fost data la care magiunul din prune Topoloveni a primit în mod oficial recunoaştere şi din afara ţării, Indicaţia Geografică Protejată obţinută atunci din partea Comisiei Europene reprezentând un gir al calităţii produsului şi, totodată, o formă de protecţie a sa.
Citește mai multe știri agricole accesând acest link.