14.7 C
București
marți, 7 mai, 2024

-

‹ adv ›
HomepageArticoleCiolacu: Portul Constanţa a devenit un hub principal de intrare a grânelor...

Ciolacu: Portul Constanţa a devenit un hub principal de intrare a grânelor către toată Europa

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, liderul PSD, a declarat, marţi, că Portul Constanţa, care a fost modernizat cu fonduri nerambursabile de peste 1 miliard de euro, a devenit un hub principal de intrare în primul rând a grânelor către toată Europa.

„Aş dori să îi mulţumesc domnului Sorin Grindeanu pentru că este a treia oară când m-a invitat în Portul Constanţa. Prima dată cred că a fost în martie-aprilie, când am constatat cu toţii jungla pe infrastructura de căi ferate şi mă bucur mult că astăzi am constatat că acea junglă a dispărut, aici mă refer la vegetaţie. Sunt ferm convins că anumite animale au mai rămas prin port, dar domnul director împreună cu protecţia animalelor vor rezolva şi această problemă în scurt timp. Este pentru prima oară o schimbare de viziune în Ministerul Transporturilor şi o atenţie deosebită din partea ministrului Sorin Grindeanu pentru infrastructura de căi ferate. Am văzut cu toţii, mai ales după declanşarea conflictului din Ucraina, cât de importantă este această infrastructură şi cât de important este Portul Constanţa, care, din acest moment, a devenit un hub principal de intrare în primul rând a grânelor către toată Europa”, a afirmat Ciolacu, într-o conferinţă de presă organizată în Portul Constanţa.

Marcel Ciolacu a precizat că Portul Constanţa a fost modernizat cu fonduri nerambursabile în valoare de peste 1 miliard de euro, „ceea ce reprezintă cea mai bună dovadă că România îşi doreşte să devină un puternic jucător regional”, conform Agerpres.

Foarte mulţi miniştri postdecembrişti şi-au îndreptat atenţia în mod deosebit pe infrastructura rutieră, pentru că, politic, este mai uşor de vândut şi mult mai uşor de comunicat pe aşteptarea fiecăruia dintre noi, fiindcă ne deplasăm cu toţii cu autovehiculele proprii. Avem de-a face anul acesta cu o creşte de 400% faţă de perioada din 2020-2021 în privinţa contractării lucrărilor de construcţii şi modernizare în infrastructura rutieră, respectiv 16,7 miliarde de lei fără TVA. Absorbţia de fonduri europene de anul acesta a Ministerului Transporturilor, pentru care şi cei mai mari duşmani sau adversari politici ar trebui să te felicite, este 8,8 miliarde lei, până la sfârşitul anului. Nu mai vreau să fac comparaţii nici cu miniştrii care au avut zero kilometri de rutier”, a mai spus Ciolacu.

Marcel Ciolacu a subliniat că investiţiile în infrastructură sunt „investiţiile cu cel mai mare grad de multiplicare economică şi, totodată, un suport pentru ca aderarea României la spaţiul Schengen să aducă cât mai rapid beneficii economice”.

„Cel mai important pentru România, mai ales în acest context economic complicat, aderarea la spaţiul Schengen aduce beneficii importante României de a doua zi după ce vom fi acceptaţi în spaţiul Schengen”, a completat Ciolacu.

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, marți, la Portul Constanța, că CFR infrastructură a finalizat lucrările la 19 linii de cale ferată din port, iar până la jumătatea lunii noiembrie va finaliza reparațiile la alte 16.

„Reparațiile vor continua cu operaționalizarea altor 64 de linii de cale ferată care vor crește și mai mult capacitatea operațională feroviară a Portului Constanța. Tot pentru sporirea eficienței feroviare din Port, CFR Infrastructură va investi peste 1 miliard de euro din fonduri europene! Sumele vor fi alocate în special pentru electrificarea și dotarea cu sisteme moderne de semnalizare a căilor ferate din port. Administrația Canalelor Navigabile a finalizat la rândul ei un proiect extrem de important pentru optimizarea potențialului Portului Constanța: astăzi a avut loc recepția definitivă a Proiectului de modernizare a echipamentelor și instalațiilor ecluzelor de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă- Midia-Năvodari. Recepția proiectului – cu o valoare de peste 350 milioane de euro- a fost realizată cu 2 luni mai devreme decât prevedea contractul”, arată un mesaj al transmis de Sorin Grindeanu pe Facebook.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

De ce nu leagă sau se fac fructe puține la cireș

O înflorire abundentă nu întotdeauna înseamnă și o cantitate...
‹ adv ›

Cum limităm pagubele provocate de grindină la vița de vie

Dintre plantele cultivate, vița de vie este una dintre cele mai afectate de acest factor de risc - grindina,...

Prognoză INHGA: Debitul maxim al Dunării, sub media multianuală în luna mai şi peste în iunie şi iulie

Debitul maxim al fluviului Dunărea la intrarea în ţară (secţiunea Baziaş) se va situa sub media multianuală în luna...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole