13.7 C
București
vineri, 1 noiembrie, 2024

-

HomepageAdvAgroland Agribusiness raportează venituri de 46,3 mln de lei și un profit...

Agroland Agribusiness raportează venituri de 46,3 mln de lei și un profit net de 1,3 mln de lei, în primele 9 luni din 2023

Agroland Agribusiness, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 46,3 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o scădere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, şi un profit net de 1,3 milioane de lei, o micşorare cu 22% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022.

„Trimestrul trei din acest an a continuat să reprezinte o perioadă plină de provocări pentru sectorul agricol din România şi nu numai, determinată de seceta pedologică accentuată şi producţia înregistrată la nivel mondial. Astfel, în ciuda unor recolte mai mici în ţara noastră, trendul descrescător al preţurilor din primul semestru a continuat, acestea scăzând, în medie, cu 30-40%, în contextul creşterii producţiilor agricole la nivel global.

Chiar şi în acest context dificil, datorită experienţei şi profesionalismului echipei, aceasta a reuşit să transforme activitatea de trading de cereale în principalul generator de venituri al companiei, cu creşteri importante atât în ceea ce priveşte veniturile încasate, cât şi cantităţile tranzacţionate. De asemenea, am înregistrat creşteri ale vânzărilor de pesticide şi seminţe input, acesta fiind un efect al majorării numărului de clienţi şi a suprafeţelor de teren pe care aceştia le exploatează”, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

La nivelul veniturilor pe categorii, în primele nouă luni din 2023, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a fost reprezentată de activitatea de trading de cereale, care a crescut cu 39% faţă de perioada similară din 2022, până la 17,7 milioane de lei. A

stfel, deşi preţurile la cereale au fost semnificativ mai mici, cantitatea tranzacţionată a fost cu 64% mai mare comparativ cu T3 2022. Categoria pesticide a înregistrat un avans de 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2022, până la 13,5 milioane de lei.

Vânzările la fertilizanţi au scăzut cu 52% în comparaţie cu primele nouă luni ale anului precedent, ajungând la 11,5 milioane de lei, achiziţia acestora fiind limitată de lichiditatea scăzută a fermierilor. Seminţele input au generat venituri de 9 milioane de lei, o majorare cu 14%, în timp ce vânzările de combustibil input au scăzut cu 4%, până la 297.000 de lei.

„Având în vedere contextul actual, influenţat de seceta prelungită, care a dus la nerăsăriri şi la incertitudinea unei recolte care să suporte costurile actuale, suntem nevoiţi să efectuăm o nouă revizuire a bugetului de venituri şi cheltuieli pentru acest an, prin scăderea cifrei de afaceri de la 76,6 milioane de lei la 61 de milioane de lei şi a profitului net de la 2,6 milioane de lei la 1,2 milioane de lei. În ciuda rezultatelor sub aşteptări din 2023, situaţia financiară a companiei rămâne una solidă, înregistrând, comparativ cu trimestrul anterior, o creştere de 457% a poziţiei de numerar şi o scădere cu 41% a creanţelor, ca urmare a gestionării eficiente din punct de vedere financiar. Suntem încrezători că anul următor va fi unul mai bun pentru agricultura din România, cu creşteri importante ale vânzărilor pe toate segmentele de inputuri. Acest sentiment pozitiv se datorează precipitaţiilor înregistrate în această perioadă în majoritatea zonelor, în timp ce preţurile la cereale pot înregistra anul viitor o creştere datorită atingerii plafonului inferior al profitabilităţii pentru fermierii români”, a adăugat Florin Radu.

În primele nouă luni ale anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 459 de clienţi, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ca urmare a consolidării relaţiei cu partenerii existenţi, a creşterii vizibilităţii companiei şi atragerii de noi clienţi.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 24 de milioane de lei. 

Agroland Agribusiness
Agroland Agribusinesshttps://agribusiness.agroland.ro
Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Descoperă speakerii RALF 2024 – fermieri care inspiră viitorul agriculturii

Pe 7 și 8 noiembrie, la JW Marriott Grand...

BASF anunță rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului

Datorită contribuțiilor semnificativ mai mari din partea activităților centrale, profitul înainte de depreciere, amortizare (EBITDA) și cheltuieli excepționale al...

Explorează oportunități de investiții în livezi alături de Advice&Consulting la Interpoma 2024

În perioada 21-23 noiembrie, Advice&Consulting va participa la Interpoma 2024, care se va desfășura la Fiera Messe Bolzano, Italia....

Interviu Jessica Christiansen, Bayer – inițiativa ForwardFarming și viitorul agriculturii regenerative

Bayer ForwardFarming este o inițiativă globală a companiei Bayer, menită să promoveze practici agricole durabile și regenerative. În cadrul...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole