20.2 C
București
marți, 28 mai, 2024

-

HomepageAdvDN AGRAR a obținut un profit net de 8 mln lei, în...

DN AGRAR a obținut un profit net de 8 mln lei, în creștere cu 172% față de anul precedent

DN Agrar Group a încheiat primul trimestru din acest an cu o cifră de afaceri de 44 milioane de lei, în creştere cu 48% faţă de T1 2022, şi cu un profit net de 8 milioane de lei, mai mare cu 172% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent, a anunţat luni compania.

Rezultatele au fost susţinute în principal de creşterea capacităţii de producţie şi de preţul de livrare a laptelui.

„Rezultatele obţinute în primul trimestru al anului sunt datorate investiţiilor realizate anterior şi sinergiilor obţinute în cadrul Grupului. Am crescut capacitatea de producţie în mod sustenabil şi am reînnoit efectivul de animale, continuând dezvoltarea operaţiunilor noastre. Cantitatea de lapte livrată a crescut cu 13% în primul trimestru al anului faţă de perioada similară din 2022, şi ne aşteptăm să menţinem trendul de creştere în ceea ce priveşte producţia. Am optimizat costuri şi ne-am eficientizat la nivel operaţional, proces care va continua pe parcursul întregului an”, a spus Jan Gijsbertus De Boer, preşedinte al Consiliului de Administraţie al DN Agrar Group.

Veniturile din exploatare au fost de 60 milioane de lei, o creştere de 43% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile din producţia vândută au fost de 44 milioane de lei, un avans de 48% faţă de aceeaşi perioadă din 2022. A doua cea mai mare contribuţie au avut-o veniturile din subvenţii de exploatare care au crescut ca urmare a adoptării noilor reglementări PNRR.

Cheltuielile de exploatare au crescut până la 47 milioane de lei, avans de 26%, în contextul creşterii numărului de animale direct productive în fermă şi asigurării necesarului de furaje.

Activele totale ale DN Agrar au ajuns la 244 milioane de lei la 31 martie 2023, cu 4% mai mult faţă de 31 decembrie 2022. Nivelul total al datoriilor s-a menţinut constant. Datoriile pe termen scurt au scăzut cu 12%, datoriile pe termen lung au înregistrat o creştere de 9%.

Producţia zilnică de lapte în fermele DN Agrar a ajuns în T1 2023 la 150.000 litri. Cantitatea de lapte livrată a crescut cu 13%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul creşterii numărului de animale direct productive în ferme. În prezent, compania totalizează aproape 12.000 de vaci de muls şi tineret bovin.

Grupul DN Agrar include 15 societăţi, dintre care 4 ferme a căror activitate principală o reprezintă creşterea bovinelor de lapte (ferma Prodlact), producţia de lapte de vacă (fermele Cut, Lacto Agrar şi Apold), precum şi producţie agricolă vegetală.

În domeniul cerealelor, firmele din grupul DN Agrar cultivă în acest moment peste 7.000 de hectare, localizate pe raza judeţelor Alba, Sibiu şi Hunedoara, şi obiectivul este să ajungă la o suprafaţă lucrată de 10.000 de hectare prin achiziţia altor ferme cu producţie agricolă vegetală şi/sau zootehnică. Producţiile obţinute din culturile înfiinţate sunt folosite în principal pentru asigurarea bazei furajere pentru fermele proprii.

Compania a fost înfiinţată în 2008 de Jan Gijsbertus de Boer şi este listată la Bursa de Valori Bucureşti, în piaţa AeRO, din 2 februarie 2022. Începând cu data de 19 septembrie 2022, acţiunile DN Agrar sunt incluse în indicele BETAeRO al celor mai tranzacţionate companii din Sistemul Multilateral de Tranzacţionare SMT.

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Alexandra Caminschi, Advice&Consulting: Asigurăm tot spectrul de soluții pentru obținerea fructelor de calitate superioară

În fața provocărilor crescânde din sectorul horticol, Advice&Consulting vine...

DN Agrar Group încheie primul trimestru cu afaceri de 40 mln de lei şi un profit net de 8 mln de lei

DN Agrar Group, companie listată la Bursa de Valori Bucureşti, a încheiat primul trimestru din 2024 cu afaceri de...

Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, cel mai bine clasat brand din industria alimentară în Brand Finance® România

Fragedo, brandul emblematic TRANSAVIA, continuă ascensiunea cu încă o poziție în prestigiosul top publicat de Brand Finance® România 50,...

ING Bank România, profit net de 347 milioane de lei în primul trimestru din 2024

ING Bank România a obţinut un profit net de 347 milioane de lei în primul trimestru din 2024, în...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole