Beneficiarii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) cu poliţe de asigurare emise de City Insurance trebuie să prezinte o nouă garanţie validă emisă de către o societate de asigurări autorizată, a anunţat miercuri Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
AFIR aminteşte că, în data de 9 februarie 2022, Tribunalul Bucureşti a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva Societăţii de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A, iar în consecinţă, poliţele emise de City Insurance vor înceta de drept în termen de 90 de zile de la deschiderea procedurii de faliment.
Având în vedere această situaţie, beneficiarii PNDR au obligaţia de a respecta prevederile articolului 23, alin. (3) din OUG nr. 49/ 2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile .
Termenul de 90 de zile se aplică şi valabilităţii poliţelor de asigurare pentru garanţia de bună execuţie emise de City Insurance, depuse de contractorii beneficiarilor măsurilor din PNDR în cadrul contractelor de achiziţii publice.
Conform legislaţiei în vigoare, instrumentele emise în vederea garantării executării contractului de achiziţie publică trebuie, în primul rând, să fie emise de către o instituţie de credit (din România sau din alt stat) sau de către o societate de asigurări autorizată şi să respecte toate condiţiile de formă şi de fond impuse de legislaţia specifică.