1.4 C
București
spot_img

-

HomepageȘtiriNorofert a finalizat demersurile de achiziţie a fabricii de la Filipeştii de...

Norofert a finalizat demersurile de achiziţie a fabricii de la Filipeştii de Pădure

Norofert a finalizat demersurile de achiziţie a facilităţii de producţie de la Filipeştii de Pădure, o tranzacţie în valoare de un milion de euro, potrivit unui raport al companiei, remis joi seara Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

„Conducerea Norofert informează piaţa cu privire la finalizarea demersurilor de achiziţie a facilităţii de producţie de la Filipeştii de Pădure, achiziţie aprobată de către acţionarii companiei prin HAGEA nr. 1/16.05.2022. Tranzacţia, în valoare totală de 1.000.000 euro, a fost finanţată prin 236.800 euro din fondurile companiei şi 763.200 euro printr-un credit bancar contractat de la Banca Românească. Creditul a fost contractat în euro, pe o perioadă de 84 luni, având o perioadă de graţie de 6 luni de la data semnării contractului, cu o rată a dobânzii de EURIBOR 6M + 3,4414%/an”, se spune în document.

Fabrica de la Filipeştii de Pădure a fost închiriată începând cu anul 2019, după prima rundă de finanţare realizată printr-un plasament privat. De la acel moment compania Norofert a instalat trei linii de producţie de îngrăşăminte organice – lichide, solide, pastile efervescente şi a început proiectarea unui laborator de cercetare şi multiplicare microorganisme.

„Având în vedere toate investiţiile realizate în incinta imobilului, precum şi a celor planificate pe viitor, conducerea companiei a considerat oportună, din punct de vedere strategic şi financiar, achiziţia acestei proprietăţi”, se precizează în raport.

Norofert este cel mai important producător de inputuri ecologice din România. Compania Norofert a fost fondată în anul 2000 de Florin Popescu şi până astăzi a rămas o afacere de familie, condusă în prezent de fiul acestuia, Vlad Popescu, potrivit site-ului societăţii.

Iniţial, între anii 2000 şi 2010, compania a importat şi distribuit în România inputuri agricole de înaltă calitate produse în occident. În acel moment, Norofert era singura companie care a introdus în România îngrăşăminte avansate din punct de vedere tehnologic.

În 2010, Norofert a văzut o nişă care se dezvolta la nivel global în domeniul îngrăşămintelor organice şi s-a repoziţionat către importul de produse ecologice de înaltă calitate din Spania, SUA şi Germania şi distribuirea acestora către fermierii locali.

În anul 2015, anul în care Vlad Popescu a preluat afacerea, compania a renunţat complet la activitatea de import şi a început propria linie de producţie a îngrăşămintelor organice care a crescut constant pe parcursul anilor.

În iulie 2019, compania a realizat un plasament privat pentru acţiunile sale şi, din acel moment, Norofert a început un proces de dezvoltare accelerată.

Cu ajutorul capitalului atras de la investitorii pe Bursa de Valori Bucureşti, compania şi-a extins echipa cu 33 membri noi, a închiriat şi dotat o nouă fabrică de 10 ori mai mare decât fabrica anterioară (în prezent cea mai mare unitate de producţie de îngrăşăminte organice din România) cu 4 linii de producţie, pentru îngrăşăminte lichide organice, îngrăşăminte lichide convenţionale, tablete efervescentă şi îngrăşăminte granulare de sol.

Portofoliul Norofert a ajuns la peste 60 de produse diferite, grupate în 3 linii principale de la 24 de produse cât aveau înainte de plasamentul privat.

Încurajat de răspunsul pozitiv al investitorilor pe BVB, în ianuarie 2020, Norofert a strâns alte 11,5 milioane de lei prin emiterea de obligaţiuni corporative, listate ulterior pe piaţa AeRO pe 5 iunie 2020 (simbol NRF25).

Acest capital a ajutat compania să-şi consolideze prezenţa pe piaţa din SUA, stabilind la mijlocul anului 2020 o filială Norofert în Statul Ohio – Norofert USA, LLC şi obţinerea unei autorizaţii de comercializare a 6 produse Norofert pe piaţa americană.

Compania a intrat la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul „NRF” în data de 3 martie 2020. De la listarea pe piaţa AeRO din 3 martie 2020 şi până în prezent, capitalizarea de piaţă a Norofert a crescut de la 20 de milioane lei la peste 138 de milioane lei. 

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recomandate

00:03:02

VIDEO. Ascenza lansează 4 produse bio de protecție a plantelor pe piața României

Compania Ascenza vine cu câteva noutăți importante pe piața...

Uleiul horticol – când și combinat cu ce îl aplicăm la pomi

Uleiul horticol este un produs ce are la bază uleiurile parafinice sau uleiul vegetal de rapiță, utilizat în scopul...

Cum apreciem caracteristicile solului fără dispozitive – 6 metode

Una dintre metodele științifice prin care se pot afla informații despre structura și compoziția chimică a solului este cartarea...

Creșterea răsadului de varză. 15 sfaturi pentru o cultură sănătoasă

Recolta bogată de varză depinde în mare măsură de calitatea răsadurilor pe care le utilizăm. Câteva sfaturi despre cum...
‹ adv ›

Comentarii recente

Top Recomandate