Clubul Fermierilor Români lansează programul de perfecționare managerială “Antreprenor în Agricultura 4.0”, în sprijinul fermierilor interesați să cunoască și să aplice noi modele de afaceri, capabile să asigure reziliența și competitivitatea fermelor, în contextul marilor schimbări generate de reforma Politicii Agricole Comune, aplicarea Pactului Ecologic European și riscurile pentru agricultură asociate schimbărlor de mediu și climă.
Programul oferă cursanților studii de caz aplicate, evidențiind instrumente de management validate pentru gestiunea schimbărilor și a riscurilor, alese în raport cu tendințele actuale în agricultură.
Acest aspect vizează includerea digitalizării și a reglementărilor de mediu precum Pactul Ecologic European, Strategia Biodiversitate și Farm to Fork la nivelul fermelor europene competitive.
În același timp, o altă direcție strategică a programului este crearea unui plan de dezvoltare sustenabil a propriei afaceri agricole, în contextul noii Politici Agricole Comune, care să le permită fermierilor români păstrarea unui echilibru financiar în perioada 2021-2027.
Clubul Fermierilor Români lansează înscrierile pentru programul ”Antreprenor în Agricultura 4.0” care va debuta în data de 03 noiembrie 2021.
Fermierii interesați pot completa formularul de înscriere accesând acest link.
Programul ”Antreprenor în Agricultura 4.0” este recomandat fermierilor activi, cu minim 5 ani de experiență managerială.
Calendar înscrieri și selectare participanți
- Perioadă înscrieri: 26 august – 19 septembrie 2021
- Anunțarea candidaților selectați: 27 septembrie 2021
- Completarea fișei de profil pentru fermierii participanți: 27 – 30 septembrie 2021
- Începerea cursurilor: 03 noiembrie 2021
Programul ”Antreprenor în Agricultura 4.0” este dezvoltat cu companii de training cunoscute din România, alături de specialiști cu experiență în business, afaceri de familie, training și mentoring.
Profil participanți
Fermieri activi, cu experiență managerială de minim 5 ani, interesați să-și dezvolte competențele în administrarea afacerii și să dobândească un set de instrumente de management și de analiză a propriei afaceri, sub coordonarea specialiștilor programului, cu impact imediat în creșterea performanței afacerii agricole.
Perioadă desfășurare
Programul se desfășoară pe o perioadă de 5 săptămâni, în intervalul 03 noiembrie 2021 – 05 februarie 2022. Cursurile vor avea loc la sală la București și pe online.
Programul cuprinde cursuri de pregătire în următoarele domenii:
- Agricultura digitală;
- Simulări de business;
- Managementul strategic al fermei;
- Relația cu furnizorii și lanțul de aprovizionare -disitribuție (Supply chain);
- Managementul vânzărilor și negocierea contractelor;
- Fizionomie și comportamente – putere de negociere în funcție de interlocutor;
- Accesare fonduri europene;
- Managementul riscului și asigurările agricole;
- Direcțiile europene privind noua Politică Agricolă Comună;
- Modele sustenabile de afaceri agricole, din perspectiva noii Politici Agricole Comune;
- Antreprenoriat în mediul V.U.C.A. (Volatilitate, Incertitudine, Complexitate, Ambiguitate);
- Simulare strategii de business;
- Comerț cu cereale;
- Marketing în agribusiness;
- Afacerea agricolă de familie;
- Fiscalitate și contabilitate fermă;
- Legislativ.
Cursurile sunt interactive, cu activități practice și studii de caz dezvoltate pe baza situațiilor concrete cu care se confruntă fermierii în activitatea curentă.
Transferul de cunoștințe, metode și concepte se face prin raportare permanentă la propria afacere.
În funcție de nevoile de instruire și de specificul fermei, participanții au posibilitatea să opteze pentru o sesiune personalizată de cursuri, prin aprofundarea subiectelor de interes în cadrul cursurilor opționale.
Taxa de participare include strict valoarea cursurilor susținute de partenerii educaționali și costurile administrative (închiriere sală, prânz, două coffee break-uri/zi).
Sursa foto: edapp.com