Succesul noului coridor de export al Ucrainei de la Marea Neagră a dus la o majorare semnificativă a numărului de vagoane încărcate cu cereale care se îndreaptă spre porturile din regiunea Odesa, a anunţat Valeri Tkachov, adjunctul directorului departamentului comercial de la Căile Ferate Ucrainene, într-o postare pe Facebook, transmite Reuters.
Săptămâna trecută, numărul de vagoane încărcate cu cereale care se îndreaptă spre porturile din regiunea Odesa a crescut cu peste 26%, la 5.341, de la 4.227, a declarat Tkachov. În săptămâna precedentă creşterea fusese de aproximativ 50%.
Până la 970 de vagoane sunt încărcate zilnic la silozurile din port.
După ce Rusia s-a retras în iulie din înţelegerea care permitea exportul cerealelor ucrainene printr-un coridor maritim sigur, Ucraina a organizat un „coridor umanitar” pentru a ocoli blocada rusească de facto asupra porturilor sale din Marea Neagră. Guvernul de la Kiev a notificat atunci Organizaţia Maritimă Internaţională asupra stabilirii unei rute temporare de transport maritim, care trece şi prin apele teritoriale ale României.
Ulterior, un oficial din Ministerul Agriculturii din Ucraina a declarat că ruta va fi folosită şi pentru livrările de cereale spre ţări din Africa şi Asia.
Vicepremierul Oleksandr Kubrakov a anunţat joi că 91 nave au exportat 3,3 milioane tone metrice de produse agricole şi metal e de când a devenit operaţional coridorul maritim, în august.
Exporturile Ucrainei de produse agricole au crescut cu 15% în octombrie, comparativ cu luna precedentă, la 4,8 milioane tone metrice, datorită coridorului maritim, a anunţat recent Asociaţia de afaceri agricole UCAB.
Guvernul de la Kiev se aşteaptă ca recolta de cereale şi seminţe oleaginoase să se situeze la 79 milioane tone în 2023, iar excedentul exportabil în 2023/2024 să fie de aproximativ 50 milioane tone.