Grupul PPC a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an un profit net de 267,5 milioane de euro, comparativ cu pierderi nete de 169,8 milioane de euro în perioada similară a anului 2022.
Totodată, profitul înainte de impozitare s-a ridicat, în primele nouă luni ale anului, la 391,2 milioane de euro, comparativ cu pierderi înainte de impozitare de 151,1 milioane de euro în perioada similară a anului precedent. Rezultatul a fost influenţat de suma de 141,6 milioane de euro provenită din vânzarea fostelor zone de lignit către statul elen, venit care a fost înregistrat în rezultatele financiare din trimestrul II 2023.
Liderul pieţei de energie în Europa de Sud-Est, PPC produce, distribuie şi furnizează energie electrică către clienţi. Grupul PPC are unităţi de producţie cu o capacitate instalată de peste 11,8 GW şi deserveşte 8,7 milioane de clienţi pe mai multe pieţe din regiune, cu aproximativ 40 TWh de energie electrică furnizată, în timp ce producţia sa se ridică la 20TWh.
‹ adv ›
Baza totală de active reglementate pentru reţelele de distribuţie se ridică la aproximativ 4,2 miliarde euro. Grupul este prezent în Grecia (unde este lider de piaţă), Bulgaria (din 2015), Albania (din 2016), Macedonia de Nord (în urma achiziţiei EDS – Energy Distribution Solutions în 2018) şi România (în urma achiziţiei companiilor Enel în România în luna octombrie 2023, devenind lider şi pe această piaţă).
Baza totală de active reglementate pentru reţelele de distribuţie se ridică la aproximativ 4,2 miliarde euro. PPC a fost fondată în 1950 şi este listată la Bursa de Valori din Atena.
Grupul PPC a finalizat la sfârşitul lunii octombrie tranzacţia prin care a achiziţionat participaţiile deţinute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piaţa externă. În conformitate cu contractul de vânzare semnat în data de 9 martie 2023, PPC a plătit aproximativ 1,240 miliarde de euro, echivalentul unei valori a companiilor de aproximativ 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni).