Transavia semnează Codul de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale şi de Marketing în Sectorul Alimentar, devenind astfel prima companie cu capital 100% românesc care se alătură iniţiativei europene pentru practici responsabile în sectorul alimentar, potrivit unui comunicat remis marţi de societatea comercială.
Prin intrarea în această iniţiativă, Transavia îşi asumă din nou angajamentul ferm de a contribui substanţial la o viaţă sănătoasă, durabilă şi echilibrată pentru toţi consumatorii.
Semnarea acestui Cod de Conduită al UE reprezintă o nouă dovadă a transparenţei acţiunilor durabile întreprinse de Transavia „de la bob la furculiţă”, bazate pe cele mai bune practici şi pe cele mai stricte protocoale în întreg lanţul de producţie şi distribuţie, se menţionează în comunicatul companiei.
Preşedintele Transavia, Ioan Popa, a subliniat că prin acest angajament compania va diminua cât de mult posibil impactul asupra mediului.
Prin semnarea Codului de Conduită UE pentru o industrie alimentară sustenabilă, Transavia îşi consolidează angajamentele luate faţă de mai multe obiective, incluse în raportul de sustenabilitate al companiei, printre care:
- implementarea sistemului de management de mediu conform cerinţelor SR EN ISO 14001:2015; identificarea de soluţii alternative, acolo unde acestea se pretează şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
- menţinerea gradului de conformare cu cerinţele legale în domeniul protecţiei mediului;
- îmbunătăţirea managementului deşeurilor; îmbunătăţirea managementului apelor uzate;
- reducerea consumurilor de energie prin înlocuirea corpurilor de iluminat exterior de la 250 W şi 150W la 90 W şi înlocuirea iluminatului existent cu corpuri LED de 9 W;
- procurarea de materii prime din zone certificate ca producţii sustenabile, fără impact negativ asupra mediului înconjurător;
- menţinerea gradului de retenţie a personalului;
- utilizarea ambalajelor inovative;
- modernizare şi retehnologizare continuă pentru producţii sustenabile;
- crearea unui centru de practică şi susţinerea activităţilor profesionale pentru tinerii mecanici, ingineri şi electricieni;
- extinderea flotei pentru transportul angajaţilor;
- extinderea flotei pentru transportul mărfurilor şi al produselor cât şi planificarea curselor într-un mod economic şi eficient.
Transavia este liderul pieţei interne de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deţine şi produce brandurile Fragedo, Libertan şi Papane.
În cei 30 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare şi în tehnologie de ultimă generaţie şi a adoptat inovaţia ca sursă de creştere sustenabilă a modelului de afaceri şi de predictibilitate pentru viitor.
Transavia are în prezent peste 2.400 de angajaţi, care activează preponderent în cele 29 de ferme de creştere a păsărilor şi în cele 4 ferme de producţie vegetală, în fabrica de nutreţuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generaţie şi în fabrica de procesare a cărnii.
În fermele Transavia, localizate în 8 judeţe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui, iar peste 25% la sută din producţia anuală a companiei merge către export.
Sursa foto: transavia.ro