14.7 C
București
vineri, 19 aprilie, 2024

-

HomepageAdvAlexandra Ali: Schimbarea trebuie să pornească de la noi. Soluțiile ADAMA pentru...

Alexandra Ali: Schimbarea trebuie să pornească de la noi. Soluțiile ADAMA pentru provocările sustenabilității

Interviu cu Alexandra Ali, Manager Omologări ADAMA România & Republica Moldova.

Cum se poziționează compania ADAMA în lume din punctul de vedere al securității alimentare? 

„Grupul ADAMA Agricultural Solutions Ltd este unul dintre liderii mondiali în protecția plantelor. Avem unul dintre cele mai cuprinzătoare și diversificate portofolii de substanțe active din lume, integrând soluții convenționale, de biocontrol și biostimulatori, care provin din centre avansate de cercetare și dezvoltare, sinteză și formulare”.

Se vorbește mult despre ambițiile UE de a transforma sistemele alimentare. Care sunt acestea mai exact? Cum se poate crea un echilibru nou și mai bun între natură, sisteme alimentare și biodiversitate?

„Într-adevăr, UE a propus o serie de obiective ambițioase pentru a genera schimbarea în agricultură.

Printre acestea, reducerea utilizării cu 50% a pesticidelor periculoase, reducerea vânzărilor de antimicrobiene pentru animalele din ferme cu 50%, convertirea a cel puțin 25% din terenurile agricole ale UE în sistem ecologic, respectiv creșterea semnificativă a acvaculturii ecologice. Iar toate acestea ar fi trebuit realizate până în 2030”.

„Votul recent al Parlamentului European de respingere a Regulamentului privind utilizarea durabilă a pesticidelor (SUR) consider că este o victorie a activităților de lobby și a vocii puternice a fermierilor din întreaga Europă.

Era limpede pentru întreaga industrie agricolă, faptul că acest regulament îndelung dezbătut și contestat nu poate fi aplicat în forma în care acesta a fost propus. Cu toate acestea, direcția către un mediu și o agricultură sustenabilă ramân o activitate continuă și o preocupare constantă a companiei ADAMA”.  

Ce înseamnă, de fapt, sustenabilitatea și agricultura durabilă? Cum se reflectă ele în activitatea companiei?

„Tema sustenabilității și a agriculturii durabile stă în centrul dezbaterii UE – vorbim despre producerea cu impact redus asupra mediului a alimentelor și despre abordarea provocărilor legate de schimbările climatice și de efectele asupra biodiversității. 

În acest context, sustenabilitatea capătă o importanță din ce în ce mai mare în industria noastră. Pe de o parte, ne dorim să venim în întâmpinarea noilor cerințe ale sectorului agricol european aflat în prezent în profundă transformare, dar, pe de altă parte, suntem conștienți că schimbarea trebuie să pornească de la noi. 

Strategia noastră de sustenabilitate cuprinde trei piloni – care reflectă componenta economică, socială și de mediu a sustenabilității.

Astfel, avem în vedere reducerea impactului nostru asupra mediului, ceea ce include o mai bună utilizare a resurselor în cadrul operațiunilor noastre. Analizăm sursele noastre de energie, evaluăm și facem trecerea spre sursele regenerabile, luăm în considerare reducerea consumului de apă. 

În plus, suntem atenți la impactul asupra mediului și al consumatorilor al produselor noastre și la modul în care trecem către un portofoliu mai durabil.

Din punct de vedere social, ne uităm la grija pentru oamenii noștri, promovând diversitatea și incluziunea, precum și siguranța și securitatea la locul de muncă, cu o cultură “zero accidente” în cadrul operațiunilor noastre.

Și, bineînțeles, vorbim și despre o perspectivă economică, pentru că toate aceste lucruri trebuie să se realizeze în cadrul unei performanțe de afaceri solide și etice. Doar așa vom reuși să ne îndeplinim obiectivele de mediu și sociale”.

Concret, cum ați pus în practică toate aceste principii? 

Cel mai recent raport de sustenabilitate al companiei evidențiază faptul că până în anul 2021 am înregistrat o scădere cu 30% a gazelor cu efect de seră comparativ cu 2011. Totodată, vizăm o creștere de 36% a reciclării / reutilizării până în 2030.

ADAMA și-a calculat amprenta globală de carbon, inclusiv impactul de carbon al instalațiilor de producție, al materiilor prime, al serviciilor, al echipamentelor de birou și IT și al transportului. 

Am identificat importanța relativă a diferitelor elemente care contribuie la impactul general al carbonului ADAMA. 

De altfel, compania noastră a investit 60 de milioane de dolari pentru centre de producție mai ecologice în întreaga lume. 

Printre realizările cu care ne mândrim este și trecerea la surse de energie 100% regenerabile, bazate pe panouri solare, la unitatea noastră de producție din Spania.

Mai mult, am proiectat o fermă solară de 13 MWH la locația noastră din Israel și instalăm panouri solare pe toate depozitele noastre la nivel global”.

Cum se traduce sustenabilitatea în oferta dvs. de produse?

„Ambiția noastră privind sustenablitatea se extinde și la portofoliul de produse ADAMA și avem în vedere să dezvoltăm soluții inovative și durabile, atât în Europa cât și pe celelalte continente. 

Un domeniu foarte important asupra căruia ne concentrăm este chimia optimizată, astfel încât să dezvoltăm soluții de protecție a plantelor care oferă mai mult pentru mai puțin.

De asemenea, lucrăm la dezvoltarea portofoliului nostru de biosoluții –produse care cresc rezistența plantelor și răspunsul la atacul dăunătorilor sau bolilor. 

Totodată, analizăm modul în care soluțiile digitale pot fi integrate cu oferta noastră de protecție a plantelor pentru a oferi beneficii cultivatorilor.

Cu siguranță nu există o soluție unică pentru a aborda provocările sustenabilității, însă putem contribui prin dezvoltarea și optimizarea produselor noastre de protecție a plantelor, astfel încât să continuăm să protejăm recoltele, să ajutăm fermierii să producă alimente sănătoase, atât de necesare populației, și să facem acest lucru cu un impact redus asupra mediului”.

ADAMA
ADAMAhttps://www.adama.com/romania/ro
ADAMA este lider global în industria de produse pentru protecția plantelor, oferind soluții fermierilor din întreaga lume pentru a combate buruienile, insectele dăunătoare și bolile.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

EuroGrain Exchange 2024 – semănând parteneriate, recoltând oportunități nelimitate

Cea de-a doua ediție a EuroGrain Exchange, găzduită săptămâna...

Lactalis a anunțat că vânzările au crescut cu 4,3% în 2023, dar profitul a rămas scăzut

Lactalis, cel mai mare producător mondial de lactate, a anunţat joi că vânzările au crescut cu 4,3% în 2023,...

Radu Puiu, XTB: Prețurile ouălor continuă să fie ridicate pentru români

Perioada Sărbătorii de Paște este unul dintre cele două evenimente importante din perspectivă religioasă ce pot reprezenta și catalizatori...

Zinchuk: BERD a oferit peste un miliard de euro pentru investiţii în România

România a utilizat fonduri din partea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) de peste un miliiard de euro...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole