31.4 C
București
marți, 18 iunie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleGrindeanu a propus Ucrainei să folosească mai mult porturile românești pentru a-și...

Grindeanu a propus Ucrainei să folosească mai mult porturile românești pentru a-și exporta cerealele

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni seară, că a propus ucrainenilor să folosească mai mult porturile Galați și Brăila pentru a-și exporta cerealele. De asemenea, ministrul a spus că Ucraina nu a continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe, adăugând că i-a transmis omologului său ucrainean că România nu este și nu va fi de acord cu acest lucru, subliniind faptul că Sulina rămâne singurul canal navigabil pe Dunăre în rețeaua TEN-T.

A fost o întâlnire la Galați, la care am participat, am condus delegația noastră. S-au căutat soluții, și eu spun că le-am gasit, prin care să creștem capacitatea de tranzit prin România a cerealelor, în principal capacitatea de tranzit a Canalului Sulina, care rămâne singura modalitate de export care îndeplinește toate criteriile tratatelor internaționale.

De exemplu, să creștem numărul de piloți, e o măsură pe care deja aproape am finalizat-o pe Canalul Sulina și să reușim printr-o investiție finalizată în octombrie, pe fonduri europene, să putem să navigăm 24 de ore din 24 de ore. Această investiție prin program european va duce la navigabilitate 24 de ore din 24, crescând și numărul de piloți pe Canalul Sulina, undeva la 60. Am reușit într-un timp scurt să ajungem la 54, de la întâlnirea de la Galați, trebuie sa ajungem peste 60. Încercăm să-i reîncadrăm pe foștii piloți militari, astfel încât să creștem capacitatea de transport”, a explicat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai declarat că „a propus partenerilor din Ucraina să folosească mai mult porturile Galați și Brăila”.

„Le-am propus să aibă în vedere și celelalte două porturi, Galați și Brăila, dar și porturile dunărene, din sudul țării. Se poate folosi infrastructura CFR să se descarce aceste garnituri de tren în porturile din sud și să ajungă pe Dunăre la Constanța. Nu putem impune care soluție să aleagă, dar oferim alternative”, a mai explicat el.

Ucraina nu a continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe

De asemenea, a fost adus în discuție și subiectul Canalului Bâstroe. Grindeanu a declarat cu această ocazie că Ucraina nu a continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe.

„Sulina rămâne singurul canal navigabil pe Dunăre în rețeaua TEN-T. Ucrainenii nu au continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe, au făcut cerere și ne-au spus că vor să introducă și este oficial, nu e nimic nou că vor să introducă și Bâstroe în rețeaua TEN-T și partea aceea din Chilia. Nu suntem de acord și nu vom fi de acord. Am transmis omologului meu. Am spus cât se poate de direct. Sulina rămâne singura cale navigabilă recunoscută prin tratatele internaționale, dar ce trebuie să facem este să creștem capacitatea de transfer. O să mai avem înâlniri în 15 septembrie în Portul Constanța, dar tot pentru a găsi modalități de a crește capacitatea de transfer pe Canalul Sulina”, a mai spus Sorin Grindeanu.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Fechet, la Consiliul de Mediu: Neutralitatea climatică presupune paşi îndăzneţi şi acţiuni decisive

Atingerea neutralităţii climatice până în anul 2050 presupune paşi...
‹ adv ›

Harghita: Peste 24.000 de fermieri au depus cereri de subvenţii la APIA, în scădere uşoară faţă de 2023

Peste 24.000 de fermieri au depus, în acest an, cereri pentru subvenţii la Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în...

Tranzacție în lumea furnizorilor de inputuri agricole: Alcedo preia Naturevo

O nouă tranzacție importantă a fost anunțată în lumea furnizorilor de inputuri pentru agricultură. Compania Naturevo a fost preluată de către Alcedo,...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole