20.4 C
București
vineri, 12 aprilie, 2024

-

HomepageAdvPenny majorează preţurile la anumite produse alimentare în Germania pentru a include...

Penny majorează preţurile la anumite produse alimentare în Germania pentru a include şi impactul lor ecologic

Lanţul german de supermarketuri Penny a introdus luni o majorare vertiginoasă, dar temporară, de preţuri la anumite produse alimentare, în ideea de a include şi costurile provocate mediului de producţia lor şi de asemenea pentru a-i sensibiliza pe consumatori, informează AFP.

Operaţiunea, pregătită împreună cu o serie de experţi în economie şi alimentaţie, va fi organizată până în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania.

Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnaţi la iaurt, la „adevăratul lor preţ de cost”, care include şi „efectele provocate solului, climei, apei şi sănătăţii”, a explicat lanţul de magazine de tip hard-discount.

Pentru anumite alimente, preţurile au fost practic dublate. De exemplu, preţul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 până la 4,84 de euro, la cârnaţii de porc preţurile au fost majorate de la 3,19 până la 6,01 euro iar pentru o bilă de mozarella preţurile au fost majorate de la 0,89 până la 1,55 euro.

În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de preţuri este de doar 14 eurocenţi.

„Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parţial în preţurile de vânzare”, subliniază retailerul.

Penny susţine că prin această iniţiativă a dorit să „pună bazele unei discuţii mai ample cu privire la produsele alimentare”.

Veniturile suplimentare generate de Penny de pe urma iniţiativei vor fi direcţionate spre o fundaţie care are drept obiectiv susţinerea fermierilor care s-au angajat să facă tranziţia la agricultura ecologică.

Penny este conceptul grupului german REWE, al treilea mare distribuitor de produse alimentare din Germania. Penny este prezent şi pe piaţa din România, unde a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021.

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Liderul pieței de carne de pui din România – premiat pentru Inovare în Sustenabilitate

Proiectul „De la bob la furculiță și „înapoi”, dezvoltat...

BERD a revenit pe profit în 2023 cu un rezultat net pozitiv de 2,1 miliarde de euro

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a raportat miercuri un profit net de 2,1 miliarde de euro pentru...

Norofert anunță semnarea primului contract de distribuție pentru 3 state din SUA 

Norofert, liderul cercetării pentru agricultura regenerativă și unul dintre cei mai mari producători de inputuri din România, listat la...

Sorin Maslo: „Cricova a înregistrat în 2023 cel mai mare profit din istoria întreprinderii. Venim cu lansări inedite în acest an”

Combinatul de Vinuri „Cricova” din Republica Moldova a înregistrat o creștere impresionantă în 2023. Într-un efort de a consolida...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole