-8 C
București
marți, 11 februarie, 2025

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleAsiguratorii revizuiesc acoperirea pentru navele din Marea Neagră după suspendarea acordului privind...

Asiguratorii revizuiesc acoperirea pentru navele din Marea Neagră după suspendarea acordului privind cerealele

Companiile de asigurări analizează dacă să îngheţe acoperirea pe care o oferă oricărei nave dispusă să navigheze spre Ucraina, după ce Rusia a anunţat luni că îşi suspendă participarea la acordul intermediat de ONU ce permite exportul cerealelor ucrainene printr-un coridor sigur din Marea Neagră, au declarat surse citate de Reuters.

Acordul, încheiat în iulie 2022, cu medierea ONU şi a Turciei, a fost prelungit de mai multe ori şi urma să expire luni seară. Acordul este „de facto terminat”, a afirmat luni Kremlinul.

„Din cauza colapsului acordului privind coridorul din Marea Neagră, majoritatea proprietarilor de nave se vor abţine să ancoreze în porturile ucrainene”, a declarat directorul de operaţiuni de la grupul danez de shipping NORDEN, Christian Vinther Christensen.

Asigurarea a fost o componentă vitală pentru derularea transporturilor de cereale via Marea Neagră, iar sursele din industria de asigurări au spus că decizia Rusiei de a-şi suspenda participarea la acordul convenit de ONU este evaluată în sensul dacă se mai poate sau nu oferi în continuare acoperire.

„Unele companii vor încerca să profite printr-o majorare semnificativă a tarifelor. Altele vor înceta să mai ofere acoperire. Întrebarea cheie este dacă Rusia va mina zona, ceea ce ar duce la încetarea oferirii oricărei forme de acoperire”, a spus o sursă din industria asigurărilor.

Piaţa asigurărilor Lloyd’s of London a plasat deja Marea Neagră pe lista regiunilor cu cel mai mare grad de risc.

„Acoperirea anuală rămâne în vigoare, dar călătoriile către zonele de pe listă vor fi evaluate individual, de la caz la caz”, a spus Neil Roberts, responsabil pentru asigurările maritime şi aviaţie la Lloyd’s Market Association.

‹ adv ›

Primele suplimentare de risc, din cauza războiului, care sunt percepute în momentul intrării în Marea Neagră, trebuie reînnoite odată la şapte zile. Aceste prime costă deja mii de dolari şi sunt aşteptate să crească, iar proprietarii de nave ar putea să fie reticenţi la a mai permite navelor să intre într-o zonă de război, fără un acord care să implice Rusia.

„Cel mai probabil vor fi cerute tarife pentru situaţii periculoase, pe lângă provizioane pentru costuri cu asigurările suplimentare”, a apreciat o altă sursă din industria asigurărilor.

‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

EuroGrainExchange forum: Piața cerealelor în epoca războaielor comerciale. Înregistrări

Bucureștiul va găzdui din nou EuroGrainExchange – un forum...
‹ adv ›

Modificarea Directivei privind practicile comerciale neloiale s-ar putea face pe modelul României

Directiva 633 privind practicile comerciale neloiale va fi modificată în maximum două luni la nivelul Comisiei Europene pe modelul...

Egiptul a importat 6,3 milioane tone de grâu rusesc în sezonul 2024/25, susţin analiştii

Egiptul, cel mai mare cumpărător de grâu rusesc, a importat 6,3 milioane de tone de grâu rusesc în perioada...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole