20.6 C
București
duminică, 13 octombrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleBrumaru: Cererea pentru ouă bio va creşte într-un ritm constant în următorii...

Brumaru: Cererea pentru ouă bio va creşte într-un ritm constant în următorii 5 ani

Cererea pentru ouă bio va creşte într-un ritm constant în următorii cinci ani, nu doar la nivelul României, ci şi al Europei, oul fiind una dintre proteinele cele mai ieftine pe care le putem produce, a declarat, miercuri, directorul executiv al companiei Carmistin, Andrei Brumaru.

„Cererea pentru ouă va fi din ce în ce mai mare. Este una dintre proteinele cele mai ieftine pe care le putem produce şi, cu siguranţă, în următorii 5 ani cererea pentru ouă va creşte în ritm destul de accelerat, la fel cum va creşte şi pentru canea de pui bio. Noi atacăm zona de ouă bio în momentul ăsta, iar de un an şi ceva am autorizat şi abatoarele de producţie carne pentru a putea sacrifica şi a produce carne bio, pentru că noi credem foarte mult în producţia de alimente sănătoase şi atunci strategia noastră de dezvoltare este în direcţia aceasta. Vrem să producem hrană cât mai sănătoasă şi cât mai sustenabilă”, a afirmat el.

Potrivit acestuia, creşterea de cheltuieli pentru ouă şi carne bio este estimată undeva între 35% şi 40%.

„Dar nu totul pleacă de la cheltuieli. Fluxul şi tehnologia de a produce bio este cu totul şi cu totul altceva. În primul rând, ai nevoie între 2 şi 3 ani ca să certifici că terenul pe care urmează să produci cereale bio şi, respectiv, să faci ferme bio trebuie să treacă printr-o perioadă de reconversie, perioadă care durează 2-3 ani, în funcţie de tipul de cultură – perenă sau sezonieră, după care îţi construieşti ferma şi respecţi regulamentele europene care te certifică producător bio.

De la suprafaţa exterioară – deci toate păsările trebuie să crească şi să aibă acces în exterior şi discutăm de 4 metri pătraţi pe cap de pasăre – şi pentru ouă şi pentru carne, apoi sunt condiţiile legate de furaj. Toate furajele pe care le mănâncă animalele respective sunt din producţie certificată bio. Este necesară o unitate specială care să producă furajul ăsta, care să fie la rândul ei certificată ca unitate producătoare de furaje bio.

Apoi este ciclul de producţie: la carne de pasăre discutăm de un ciclu de 82 de zile în care puiul trebuie să stea în adăpost, versus un pui convenţional sau industrial care are o perioadă de creştere în medie de 41-42 de zile. Deci, toată tehnologia de a produce bio este diferită şi astăzi nu este o piaţă foarte dezvoltată din cauza preţurilor, care sunt ceva mai mari, dar cu siguranţă trendul şi direcţia în care se va merge asta va fi, iar pe noi ne interesează să mergem în direcţia asta”, a explicat Brumaru, cu prilejul lansării noului produs – ouăle bio din gama La Provincia.

El a subliniat că prin aceste investiţii nu se urmăreşte câştigul, ci mai degrabă vrem să fim primii care pun piciorul în zona asta, să educăm piaţa cu privire la alimentaţia sănătoasă şi să ne facem o imagine de companie car care are un portofoliu diversificat şi produce hrană sănătoasă.

„Nu vrem să ajungem la nişte volume uriaşe, nu ăsta este scopul nostru. De altfel, noi nu putem produce cât putem vinde. Capacitatea noastră de producţie este mică şi vrem să educăm piaţa vizavi de produsele bio. Capacitatea de producţie astăzi este undeva la 35.000 de ouă bio pe zi. Comparativ cu producţia de ouă, este undeva la 70%, adică 70% bio şi 30% ouă convenţionale. Nu ne interesează să intrăm pe piaţa de ouă, ci ne interesează să intrăm în piaţa de hrană sănătoasă”, a afirmat directorul executiv al companiei.

‹ adv ›

Andrei Brumaru a adăugat că deocamdată ouăle bio nu vor ajunge la export, ci se vor vinde în retail şi în magazinele companiei, tip băcănie. De săptămâna viitoare, ouăle bio La Provincia vor putea fi găsite şi în magazine.

În ceea ce priveşte situaţia cu cerealele din Ucraina, Brumaru spune că aceasta a afectat direct şi compania, întrucât cerealele nu sunt de cea mai bună calitate.

„Noi suntem şi producători de cereale, suntem şi mari consumatori de cereale. Cu siguranţă, situaţia de astăzi nu este una favorabilă nici pentru producători, nici pentru consumatorii de cereale, pentru că nu este predictibilitate. Atâta vreme cât noi nu ştim dacă preţul este unul corect, dacă va creşte, dacă va scădea, suntem, să spunem, într-o piaţă instabilă, care nu poate să aducă nimic bun.

Problema cu cerealele din Ucraina ne-a afectat şi a afectat întreaga industrie, pentru că cerealele din Ucraina nu au calitatea pe care o au cerealele româneşti, dar cu toate astea au dus la o scădere a preţului în ultimele trei luni, care nu e justificată, deoarece costurile de producţie în vară au fost cu totul şi cu totul altele. În momentul ăsta fermierii sunt în situaţia în care nu-şi pot valorifica recoltele, stau cu ele stocate pentru că preţul e mult prea jos şi ar marca nişte pierderi uriaşe”, a arătat acesta.

Carmistin îşi acoperă sub 20% necesarul de cereale din producţia proprie, iar restul cumpără de la fermierii români.

„Nu ne acoperim necesarul din producţia proprie. Avem undeva sub 20%. Dar tot ce consumăm ca cereale luăm din România. Nu ne uităm pe achiziţia de cereale din Ucraina. România este o ţară cu potenţial uriaş agricol şi este păcat să nu valorificăm potenţialul ăsta, să exportăm cereale şi să importăm carne de pui sau, dacă discutăm de porc, este şi mai complicat, a adăugat Brumaru.

La Provincia, brand al Grupului Cramistin, a lansat miercuri, cu ocazia Sărbătorii Paştelui 2023, ouăle bio. Produs vârf de gamă, ouăle bio La Provincia provin de la găini crescute cu acces în aer liber şi sunt hrănite exclusiv cu furaje din agricultură sută la sută ecologică.

Ouăle lansate miercuri sunt cel de-al doilea produs bio din portofoliul La Provincia, primul lansat fiind puiul bio. Ele sunt produse în ferma Carmistin de la Leleasca. În ambalaj nou, inovator, ouăle bio vin într-o varietate de dimensiuni şi forme – de 6 (L/XL) şi 10 ouă (M/L) şi 12 ouă (M/L), respectiv cofrag de 20 ouă (mărimea S).

Ouăle bio La Provincia vor fi disponibile în reţeaua magazinelor Lidl şi Kaufland, la un preţ de 24,99 lei/cofrajul de 20 ouă (S), şi online, prin aplicaţia sezamo.ro, la un preţ de de 29,49 lei/cofrajul de 20 ouă (S).

Grupul Carmistin derulează în prezent un amplu proces de conversie a terenurilor agricole proprii care susţin hrana fermelor La Provincia. Mai mult de 30% din totalul de 7.000 ha au trecut sau sunt în proces de trecere la agricultura bio.

Brandul La Provincia cuprinde gamele Pui Vegetarian crescut cu legume şi cereale, Pui crescut la sol şi Pui bio, La Provincia fiind de altfel singurul brand românesc cu două abatoare certificate alimentaţiei bio.

Divizia de pui reprezintă circa 50% din business-ul companiei, poziţionată în prezent între primii trei producători de alimente din România. Carmistin a intrat pe piaţa creşterii păsărilor în anul 2008, prin înfiinţarea companiei Avicarvil, odată cu preluarea platformei Oltchim, platformă avicolă cu o experienţă de peste trei decenii în creşterea şi producţia de carne de pasăre. Compania şi-a consolidat treptat poziţia, devenind unul dintre principalii producători de carne de pasăre la nivel naţional.

Grupul Carmistin cuprinde peste 20 de companii active în producţia de carne de pasăre şi ouă, creşterea porcilor, creşterea bovinelor, dar şi în producţia de cereale, în cadrul Carmistin fiind integraţi în prezent fermieri cu peste 10.000 hectare teren cultivat, din care peste 30% reprezentând agricultura bio. Obiectivul Carmistin este de a deveni cel mai mare producător de proteină animală din România.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Ucraina a recoltat 57,2 milioane de tone de cereale și oleaginoase

În Ucraina au fost recoltate 62,2 milioane de tone...
‹ adv ›

Doar 4% dintre români văd schimbările climatice drept cea mai importantă problemă

Doar 4% dintre români văd schimbările climatice drept cea mai importantă problemă a acestor vremuri, în raport cu preocuparea...

Agroland Agribusiness cumpără o platformă agro-industrială pentru semințe și cereale în Mehedinți

Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, a...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole