13.8 C
București
joi, 18 septembrie, 2025
IT
MD

-

HomepageAdvPenny majorează preţurile la anumite produse alimentare în Germania pentru a include...

Penny majorează preţurile la anumite produse alimentare în Germania pentru a include şi impactul lor ecologic

Lanţul german de supermarketuri Penny a introdus luni o majorare vertiginoasă, dar temporară, de preţuri la anumite produse alimentare, în ideea de a include şi costurile provocate mediului de producţia lor şi de asemenea pentru a-i sensibiliza pe consumatori, informează AFP.

Operaţiunea, pregătită împreună cu o serie de experţi în economie şi alimentaţie, va fi organizată până în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania.

Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnaţi la iaurt, la „adevăratul lor preţ de cost”, care include şi „efectele provocate solului, climei, apei şi sănătăţii”, a explicat lanţul de magazine de tip hard-discount.

Pentru anumite alimente, preţurile au fost practic dublate. De exemplu, preţul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 până la 4,84 de euro, la cârnaţii de porc preţurile au fost majorate de la 3,19 până la 6,01 euro iar pentru o bilă de mozarella preţurile au fost majorate de la 0,89 până la 1,55 euro.

În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de preţuri este de doar 14 eurocenţi.

„Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parţial în preţurile de vânzare”, subliniază retailerul.

Penny susţine că prin această iniţiativă a dorit să „pună bazele unei discuţii mai ample cu privire la produsele alimentare”.

Veniturile suplimentare generate de Penny de pe urma iniţiativei vor fi direcţionate spre o fundaţie care are drept obiectiv susţinerea fermierilor care s-au angajat să facă tranziţia la agricultura ecologică.

Penny este conceptul grupului german REWE, al treilea mare distribuitor de produse alimentare din Germania. Penny este prezent şi pe piaţa din România, unde a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021.

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

ISAGRI lansează Sencrop în România – soluția care conectează vremea cu culturile fermierilor

În agricultură, fiecare zi și fiecare decizie pot face...

Prognoze pentru producția de floarea-soarelui și rapiță în regiunea Mării Negre în 2025/26 comparativ cu sezonul trecut

Oleaginoasele rămân un pilon strategic al producției agricole în regiunea Mării Negre–Dunăre, care asigură cea mai mare parte a...

Corteva lansează programul TalentA ediția a VI-a – educație și granturi pentru femei din agricultură

Corteva Agriscience, compania internațională de știință și tehnologie agricolă, anunță cea de-a șasea ediție a programului educațional cu granturi...

Cețuire termică împotriva înghețului: soluția FructLine – AgroFogger, disponibilă pentru precomenzi

Înghețurile târzii pot compromite într-o noapte munca de un an, cât și afecta productivitatea anilor următori. Nova-Plum-Fruct SRL, prin...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole