marți, 24 mai, 2022
22.5 C
București

-

HomepageAdvertorialeAgroland Agribusiness vizează vânzări de aproximativ 48 de milioane de lei în...

Agroland Agribusiness vizează vânzări de aproximativ 48 de milioane de lei în 2022

Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convenţională şi organică, vizează vânzări nete de 47,9 milioane de lei pentru anul 2022, EBITDA de 4,2 milioane de lei şi un profit net de 3,3 milioane de lei, potrivit unui comunicat al companiei.

Compania îşi propune să devină furnizorul principal pentru piaţa agriculturii ecologice din România până în 2023.

„În 2022 ne propunem să ne consolidăm poziţia pe piaţa agriculturii din România şi să devenim unul dintre cei mai importanţi furnizori de produse pentru fermierii care cultivă în regim ecologic. La nivelul companiei, avem stabilită o strategie axată pe mai multe paliere de dezvoltare, precum mărirea echipei, extinderea geografică, realizarea de parteneriate cu furnizori din România şi din străinătate şi lansarea unei game de noi produse din categoria pesticidelor, îngrăşămintelor şi nu numai. Cu toate acestea, ne aşteptăm ca în acest an să înfruntăm şi o serie de provocări, cele mai importante fiind cele legate de inflaţie şi creşterea costurilor în toate industriile, în special în domeniul energiei. Chiar dacă preţurile inputurilor agricole au crescut semnificativ, la categoria de produse fertilizanţi vedem o majorare a preţurilor de aproximativ 250%-300%, iar pentru fermieri nevoia de finanţare a crescut exponenţial, în acelaşi timp pe trendul actual de creştere al preţurilor produselor alimentare, înseamnă că şi fermierii se pot aştepta, la rândul lor, la o compensare în randament prin preţul crescut al produselor agricole din acest an,” a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

Cifrele vizate de companie în 2022 au fost publicate printr-un raport curent la Bursa de Valori Bucureşti ce prezintă bugetul de venituri şi cheltuieli al Agroland Agribusiness pentru anul curent.

Compania continuă şi în acest an să îşi mărească echipa cu zece noi angajaţi, care vor contribui la extinderea afacerii prin deschiderea a două noi birouri şi depozite regionale, în Bucureşti şi Timişoara.

Noile locaţii vor avea rolul de a mări aria de acoperire în regiunile Sud, Sud-Est şi Vest ale României. În prezent, Agroland Agribusiness activează în zona de Sud-Vest a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea şi Gorj.

Tot anul acesta, Agroland Agribusiness are în vedere investiţii în divizia de retail prin dezvoltarea unei game de produse ecologice pentru fermierii mici şi gospodării – o parte din produse care sunt vândute către fermierii mari, dar şi pachete specializate, de dimensiuni reduse, potrivite pentru nevoile acestora.

Ulterior, aceste produse vor fi introduse în reţeaua de magazine Agroland.

În ceea ce priveşte recuperarea creanţelor de la fermieri, compania va continua în 2022, ca şi în anii trecuţi, să acorde o atenţie sporită acestei activităţi.

În momentul de faţă, datorită eforturilor depuse în această direcţie de-a lungul timpului, Agroland Agribusiness are o rată de recuperare a creanţelor ridicată, de 99%, aspect ce contribuie la stabilitatea afacerii şi un flux de numerar solid.

Acţiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB.

Compania are o capitalizare de piaţă de peste 30 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile AAB sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piaţa AeRO.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convenţională şi agricultura organică.

Compania activează în acest moment în zona de Sud-Vest a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea şi Gorj.

Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanţii, pesticidele, seminţele şi combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor.

În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată şi în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziţionează cereale de la fermieri şi le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi.

Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar şi ca potenţial cumpărător al culturilor fermierilor.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Redactor @ Agrobiznes

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recomandate

De ce se îngălbenesc și se usucă castraveții abia formați – vezi 7 motive

Fără de fructe sănătoase de la bun început, nu...

Îngrășămintele cu azot: de ce sunt necesare și cum le folosim corect

Azotul, împreună cu fosforul și potasiul, sunt unii dintre cei mai importanți macronutrienți pentru creșterea și dezvoltarea plantelor. Îngrășămintele...

Cezar Gheorghe: Se așteaptă o criză a grâului la nivel mondial

Recolta de grâu la nivel mondial în anul 2022 s-ar putea să fie cu mult mai redusă decât prognozele...

Sprijin pentru fermierii din UE de până la 100.000 euro

Comisia Europeană a propus vineri o măsură excepțională finanțată de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) pentru a...
‹ adv ›

Comentarii recente

Top Recomandate