Fermierii români în căutarea unor oportunităţi de colaborare cu diferite companii din segmentul HoReCa, precum şi de acces mai bun la clienţi persoane juridice şi persoane fizice, au acum la dispoziţie platforma de e-commerce Farmvio, ce a presupus o investiţie iniţială de 50.000 euro.
Conform estimărilor, în 2022, Farmvio, lansată de antreprenorii Andrei Mihăiţă şi Dragoş Popescu, va face primii paşi spre extinderea regională, urmând să intre pe pieţele din Polonia, Cehia şi Ungaria, se menţionează într-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
Potrivit prognozelor, cifra de afaceri a companiei va atinge aproximativ 500.000 euro, la finalul lui 2022. Fondatorii Farmvio au în plan ca, până la sfârşitul lui 2021, să ajungă la un număr de 2.000 de fermieri activi pe site, iar în primul an de la lansare platforma să înglobeze 10.000 de fermieri şi 50.000 de clienţi, atât persoane fizice, cât şi companii din domenii ca HoReCa sau procesare.
Fermierii vor fi acceptaţi pe baza actelor doveditoare că sunt producători, Farmvio fiind gândit ca un magazin virtual de unde vor putea fi cumpărate toate categoriile de alimente care pot fi produse într-o fermă: legume, fructe, carne şi specialităţi din carne, lactate şi ouă, produse de panificaţie, conserve şi dulceţuri, băuturi naturale non-alcoolice şi alcoolice etc.
Fondatorii platformei au gândit un sistem care foloseşte, pe lângă sisteme pe bază de AI, şi IoT, pentru a potrivi perfect clienţii cu furnizorii, în funcţie de nevoile exacte, stocurile disponibile şi proximitate.
Farmvio se distinge de alte platforme pe care fermierii îşi pot comercializa produsele, prin mai multe caracteristici.
Printre acestea se numără posibilitatea de a administra contul, a construi o identitate vizuală, a comercializa produsele şi a primi feedback direct din partea clienţilor, gratuit, pe toată perioada în care fermierul este activ pe platformă.
Potrivit fondatorilor, un alt atu este reprezentat de trasabilitatea produselor, proces prin intermediul căruia clienţii pot şti întotdeauna din ce fermă şi lot provin produsele, în ce sezoane sunt disponibile sau când se pot face precomenzile.
De asemenea, Farmvio a creat un ecosistem prin care fermierii activi pe platformă se vor putea ajuta între ei, pe sistem de cerere şi ofertă.
Farmvio este un concept finanţat iniţial prin resurse proprii, iar pentru următoarele etape de dezvoltare, cei doi antreprenori vor apela la fonduri europene şi investitori privaţi.
Farmvio este un start-up lansat în 2021 de antreprenorii români Andrei Mihăiţă şi Dragoş Popescu, care aduce la un loc fermieri şi clienţi, fie că sunt companii sau persoane fizice.
Platforma gestionează şi coordonează comenzile de tip B2B, urmând ca tot ceea ce înseamnă interacţiunea cu persoanele fizice să intre în sarcina fermierului. În prezent, pe platformă există un număr de 4.000 de conturi preselectate, care urmează să fie activate de către fermieri.
Unul dintre obiective este ca până la finalul lui 2021, Farmvio să numere 2.000 de conturi active şi 30.000 preselectate. Potrivit fondatorilor, cifra de afaceri a companiei va ajunge la circa 500.000 euro, la finele lui 2022.
Sursa foto: digitecsolucoes.com.br