Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pregătește lansarea unor fonduri semnificative pentru procesarea peștelui, cu scopul de a sprijini producătorii locali și de a aduce pe piața de retail produse românești finite.
Anunțul a fost făcut de ministrul Florin Barbu, în cadrul „Târgului Pescăresc – voie bună și pește românesc”, organizat în perioada 7–9 noiembrie în curtea MADR.
Sprijin pentru piscicultură și acvacultură
„Este o nouă provocare pentru noi, la Ministerul Agriculturii, pe lângă produsele tradiționale: să promovăm și partea de piscicultură, partea de acvacultură. Vedem azi aici rezultatele banilor accesați de producătorii de pește din România – produse foarte bune, de o calitate superioară”, a declarat ministrul.
Florin Barbu a subliniat că programul AM-POP (Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime) va continua și anul viitor, oferind noi oportunități pentru investiții în acest sector.
Accentul se va pune pe procesarea locală, astfel încât producătorii să nu se limiteze la materia primă, ci să livreze produse finite competitive în lanțurile de magazine.
„Îmi doresc foarte mult ca toți producătorii de pește să facă procesare. Vom lansa sume importante de bani pe această direcție, pentru ca peștele să fie procesat și să-l regăsim în magazinele de retail sub brand românesc”, a adăugat ministrul.
Noi direcții de promovare: de la pește la carne de vită
Totodată, Florin Barbu a anunțat organizarea, în următoarele luni, a unui târg tematic dedicat sectorului de carne de vită, o ramură care a înregistrat în ultimii ani creșteri constante ale exporturilor, atât în viu, cât și prin abatorizare.
Evenimentul va continua seria inițiativelor ministerului de a promova produsele românești cu valoare adăugată.
„Târgul Pescăresc”: tradiție și identitate gastronomică
Evenimentul organizat de MADR reunește producători și pescari din întreaga țară, oferind publicului o gamă variată de preparate tradiționale din pește și produse autentice.
Timp de trei zile, bucureștenii descoperă savoarea specifică Deltei Dunării într-o atmosferă inspirată din tradițiile pescărești românești.
Scopul principal al târgului a fost de a promova produsele locale, de a încuraja consumul de pește autohton și de a crește gradul de conștientizare privind identitatea cultural-gastronomică națională.













