Royal FrieslandCampina NV a ajuns la un acord privind vânzarea către compania ungară Bonafarm Group a operațiunilor sale din România, incluzând brandul Napolact și facilitățile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Conform unui comunicat al Royal FrieslandCampina, decizia vine în urma unei analize strategice a activităților companiei în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele principale și segmentele cu valoare adăugată.
Deși compania din România are o poziție de lider pe piața locală a lactatelor, activitățile acesteia nu folosesc lapte de la fermele membre Royal FrieslandCampina și oferă sinergii limitate cu portofoliul european.
Bonafarm Group devine noul proprietar, iar compania din România capătă noi oportunități de creștere.
„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. (…) Tranzacția oferă noi oportunități de dezvoltare pentru afacerea locală sub conducerea unui partener regional puternic”, a declarat Dustin Woodward, președintele Royal FrieslandCampina Europa.
Attila Csanyi, CEO al Bonafarm Group, a precizat că, după obținerea aprobărilor necesare, compania intenționează să investească în creșterea capacității facilităților și dezvoltarea industriei lactatelor din România.
Acordul include participația FrieslandCampina în entitatea care deține brandul Napolact, operează două unități moderne și are aproximativ 400 de angajați.
Tranzacția este supusă aprobărilor autorităților și se estimează că va fi finalizată până la sfârșitul lunii decembrie 2025.
Ca parte a procesului, FrieslandCampina va colabora cu Bonafarm pentru a asigura o tranziție lină pentru toți cei implicați.
FrieslandCampina este o companie internațională importantă din domeniul lactatelor, fondată ca o cooperativă în urmă cu peste 150 de ani.