Lactalis, cel mai mare producător mondial de lactate, a anunţat joi că vânzările au crescut cu 4,3% în 2023, la 29,5 miliarde de euro, dar marja netă a profitului a rămas scăzută, deoarece inflaţia afectează puterea de cumpărare, transmite Reuters.
Lactalis, controlat de familia Besnier, a informat că profitul net s-a situat anul trecut la 428 milioane de euro, comparativ cu 384 milioane de euro în 2022, în timp ce marja netă a profitului a fost de 1,45% din vânzări în 2023, uşor mai ridicată decât cea de 1,36% din vânzări consemnată în 2022, dar sub nivelul de 2% înregistrat în 2021.
Schimbarea comportamentului consumatorilor în 2023 a dus la un declin al volumelor de vânzări şi la un apetit particular pentru mărcile distribuitorilor, în detrimentul mărcilor naţionale, în special în Europa, se arată în comunicatul Lactalis.
Grupul a investit peste 920 milioane de euro pentru a dezvolta noi produse, pentru modernizarea fabricilor de lactate din Franţa şi America de Nord şi pentru a reduce impactul asupra mediului, a informat grupul francez.
Principalele pieţe ale Lactalis sunt Franţa, SUA şi Canada.
Citește mai multe știri agricole accesând acest link.