România poate atrage investiţii cu capital românesc sau străin care să înceapă să producă pentru piaţa ucraineană, iar captarea unei cote de piaţă post-conflict, post-reconstrucţie ar putea să sprijine dezvoltarea ţării noastre pe termen mediu şi lung, a declarat, marţi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Ionel Scrioşteanu, la un eveniment de specialitate.
Potrivit acestuia, prin România au fost tranzitate, în ultimii doi ani, 45 de milioane de tone de cereale.
El a subliniat că portul Odesa este cea mai ieftină rută de transport.
În context, secretarul de stat a precizat că, în ultimii doi ani, a fost o presiune foarte mare pe sistemul de transport din România.
În opinia sa, principala provocare pe care România trebuie să o aibă în vedere în următoarea perioadă, în ceea ce priveşte sistemul de transport, este „cum reuşim să păstrăm fluxurile de transport pe care le-am avut în aceşti doi ani pe relaţia Ucraina sau/şi Republica Moldova, cum reuşim să permanentizăm fluxurile de transport în aşa fel încât România să conteze şi din acest punct de vedere în reconstrucţia Ucrainei, dar şi în permanentizarea unor fluxuri comerciale post-reconstrucţie”.
El a subliniat că decizia Guvernului ca România să devină un hub logistic pentru reconstrucţia Ucrainei trebuie sprijinită prin acţiuni atât din zona privată, cât şi în zona publică.
Potrivit acestuia, au fost diferite abordări care nu au dat rezultate, de la parteneriate exclusiv cu CFR Infrastructură, parteneriate cu autorităţile locale, dar care nu au dus la proiecte intermodale în teritoriul naţional, ceea ce creează disfuncţionalităţi şi nu duce la o competitivitate, aşa cum ar trebui, în infrastructura de transport naţională şi fluxurile de transport.