5.2 C
București
marți, 3 decembrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleParticipare record la Fruit Attraction: peste 115 mii de vizitatori din 145...

Participare record la Fruit Attraction: peste 115 mii de vizitatori din 145 de țări

Fruit Attraction a închis cea de-a 16-a ediție pe 10 octombrie cu un nivel record de participanți. Un total de 117.370 de profesioniști din 145 de țări au participat la eveniment, înregistrând o creștere de 13% față de anul precedent.

Târgul a înregistrat participarea a 2.201 expozanți din 59 de țări, cu o suprafață ocupată de 70.254 de metri pătrați net de ofertă de fructe și legume, pentru prima dată distribuită pe 10 hale ale centrului expozițional, reprezentând o creștere de 10% la ambii parametri față de ediția din 2023.

Agrobiznes a fost partener media de promovare al evenimentului în România, Moldova și Italia.

‹ adv ›

Aceste cifre au transformat Madridul în capitala mondială a fructelor și legumelor și au confirmat Fruit Attraction ca un instrument esențial pentru afacerile globale din sectorul fructelor și legumelor.

Centrele de producție din Spania au ocupat 55% din suprafața expozițională, participând regiuni autonome producătoare de fructe și legume din întreaga țară.

Dintre toți expozanții spanioli, Andaluzia a fost regiunea cu cel mai mare număr de companii, urmată de Comunitatea Valenciană, Murcia, Madrid și Catalonia.

Alte regiuni naționale notabile au inclus, de asemenea, Aragon, Extremadura, La Rioja, Castilla-La Mancha și Castilla-León, precum și Navarra, Țara Bascilor, Galicia, Insulele Canare, Cantabria și Asturias.

Fruit Attraction – 45% din spațiul expozițional ocupat de participanți internaționali din 59 de țări

Segmentul internațional a reprezentat 45% din total, atrăgând participarea a 59 de țări și extinzându-și suprafața expozițională cu 22,5%.

Din nou, zona Fresh Produce, dedicată producătorilor și comercianților de fructe și legume, s-a evidențiat ca cel mai reprezentativ segment al târgului, ocupând 70% din spațiu și înregistrând o creștere de 6% față de anul anterior.

Zona Industriilor Auxiliare a reprezentat 24% din târg, arătând o creștere de 4%. Zona Fresh Food Logistics s-a remarcat și ea, cu o creștere de peste 26%.

Ca o noutate în acest an, Hala 1 a găzduit Innova&Tech, o zonă dedicată companiilor de inovare, cercetare și dezvoltare tehnologică, reunind, printre altele, sectoarele Biotech Attraction și Smart Agro.

Ca și în anii anteriori, cei mai mulți vizitatori au venit din Europa, în special din Italia, Franța, Țările de Jos, Regatul Unit, Portugalia și Germania. De asemenea, notabile au fost prezențele din Peru, Chile, Africa de Sud, Maroc și Brazilia.

Fruit Attraction a oferit, de asemenea, participanților o platformă pentru promovarea și extinderea internațională prin Programul de Invitați Internaționali, finanțat de târg, în colaborare cu Ministerul Agriculturii, Pescuitului și Alimentației și ICEX, care a atras 700 de mari cumpărători, directori de achiziții din retail, importatori și angrosiști din 70 de țări la Madrid.

În acest context, programul Țări Importatoare Invitate s-a evidențiat și el, anul acesta fiind dedicat Chinei și Arabiei Saudite.

Premiile Innovation Hub și cele mai bune standuri: Brazilia, Ecuador și Olanda în prim-plan

În domeniul inovației, Fruit Attraction a găzduit o nouă ediție a The Innovation Hub, cu expoziția a 40 de produse și servicii.

Câștigătorii Premiilor Innovation Hub au fost RIJK ZWAAN IBERICA la categoria Produse proaspete, AGERPIX TECHNOLOGIES la categoria Industria F&V și TALLERES DAUMAR la categoria Acțiuni de sustenabilitate și angajament.

Fruit Attraction a găzduit Biofruit Congress – organizat de Ecovalia – Biotech Attraction, V Fresh Food Logistic The Summit – organizat de Alimarket -precum și alte conferințe interesante și 46 de prezentări susținute de expozanți la Forumurile Fruit Next. Toate conferințele au reunit peste 2.300 de participanți.

De asemenea, Factoria Chef a fost din nou un spațiu dedicat gastronomiei în cadrul Fruit Attraction, cu un total de 15 demonstrații atractive de gătit și sesiuni de show-cooking.

Pentru prima dată, Fruit Attraction a acordat Premiul pentru Cel Mai Bun Stand în cele trei categorii: țări și regiuni, companii și comunități autonome și instituții, evidențiind estetica și punerea în scenă prezentată de expozanți.

Premiile acestei prime ediții au fost acordate Braziliei, DIPUTACIÓN DE ALICANTE, Ecuadorului, FONTESTAD, HOLLAND FRESH GROUP, MERCAJARA, PORTS OF SPAIN, TOTAL PRODUCTS și XUNTA DE GALICIA.

Târgul a organizat colectarea de fructe și legume de la expozanți pentru Banca de Alimente din Madrid, colectând un total de 50.331 de kilograme de produse de fructe și legume.

Fruit Attraction 2025

Organizată de IFEMA MADRID și FEPEX, Fruit Attraction 2025 va avea loc între 30 septembrie și 2 octombrie la centrul expozițional din Madrid.

‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Interpoma 2024: 16.000 de vizitatori și 400 de expozanți internaționali

Ediția a 13-a a târgului internațional Interpoma, desfășurată la...
‹ adv ›

Două focare de pestă porcină africană descoperite în judeţul Buzău, 40 de porci sacrificaţi

Aproximativ 40 de porci au fost sacrificaţi după ce, în două gospodării de pe raza judeţului Buzău, Direcţia Sanitară...

Costel Vînătoru: Jicama, o cultură promițătoare pentru fermele cu soluri sărace și secetoase

Banca de Resurse Genetice Vegetale (BRGV) Buzău a aclimatizat, în premieră, Jicama, fasolea mexicană yam sau napul mexican, care...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole