23.5 C
București
vineri, 13 septembrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleBloomberg: Piaţa de motorină se confruntă cu probleme în Asia, odată cu...

Bloomberg: Piaţa de motorină se confruntă cu probleme în Asia, odată cu diminuarea cererii chineze

Pieţele de motorină din China şi India, responsabile pentru cea mai mare parte a cererii asiatice, dau semne de încetinire, ceea ce ar putea crea noi probleme pentru preţurile ţiţeiului, transmite Bloomberg.

În China, cel mai mare importator mondial de petrol, cererea de motorină scade, în timp ce în India, ritmul de creştere a consumului de motorină a încetinit semnificativ.

Pe acest fundal, profiturile realizate de rafinăriile din regiune din procesarea ţiţeiului din Orientul Mijllociu în motorină au scăzut cu peste 40% de la începutul anului şi până în prezent.

‹ adv ›

Evoluţiile de pe piaţa de motorină sunt importante pentru că acest combustibil este un pilon tradiţional al pieţei energetice mondiale, fiind folosit în transporturi, minerit, construcţii şi agricultură.

Potrivit datelor Agenţiei Internaţionale a Energiei, motorina are cea mai mare pondere în rândul produselor rafinate fabricate din ţiţei la nivel mondial.

Situaţia slabă de pe piaţa de motorină afectează petrolul, cotaţiile la ţiţeiul Brent atingând, recent, cel mai scăzut nivel de la finele anului 2023, pe fondul îngrijorările referitoare la o superofertă mondială.

Problemele de pe piaţa de motorină din Asia sunt similare cu evoluţiile din Europa, unde cotaţiile futures au atins, săptămâna aceasta, cel mai scăzut nivel de la mijlocul anului trecut.

În ultimele zile, un indicator care măsoară profitabilitatea producţiei de motorină în regiune a atins cel mai scăzut nivel din ultimele 15 luni, ceea ce creează probleme pentru companiile de rafinare.

Calculele Bloomberg arată că, în China, consumul de motorină a scăzut cu peste 10% în acest an, ceea ce creează condiţiile pentru primul declin anual din ultimii trei ani.

Un motiv pentru această scădere are legătură cu evoluţia ciclică a economiei.

Atunci când economia încetineşte scade şi cererea de motorină, dar există şi un element structural.

Din ce în ce mai multe camioane folosesc gazele lichefiate, în timp ce în rândul autovehiculelor utilitare. procentul celor care folosesc GPL sau a celor pe baterie a crescut până la 5,2%, respectiv 11,7% în 2024, de la 2,9%, respectiv 0,7% în 2020.

Şi piaţa de motorină din India se confruntă cu probleme.

În primele opt luni ale anului, consumul a crescut cu 2,4%, însă este vorba despre o creştere mult mai mică decât cea de 6,7%, înregistrată în perioada similară a anului trecut şi avansul de 10% din 2022.

„Înăsprirea normelor privind emisiile, teama interzicerii vehiculelor pe motorină şi aproape paritatea dintre preţul petrolului şi cel al motorinei, modifică percepţiile consumatorilor”, spune Mudit Nautiyal, analist la firma de consultanţă Wood Mackenzie Ltd.

Potrivit acestuia, pe termen lung, cererea de motorină se confruntă cu riscuri de pe urma electrificării.

Citește mai multe știri agricole accesând acest link.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Bloomberg: Probleme cu producţia de motorină la nivel mondial

Companiile de rafinare din întreaga lume nu pot să...
‹ adv ›

Rusia se pregăteşte să exporte cantităţi mari de motorină înainte de intrarea în vigoare a sancţiunilor UE

Exporturile de motorină realizate de Rusia pe cale maritimă urmează să înregistreze o creştere semnificativă în această lună, în...

Motorina a ajuns la prețul de la începutul războiului din Ucraina

Motorina standard s-a ieftinit din nou și prețul minim astăzi în România era de 7,66 de bani pe litru,...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole