10.7 C
București
miercuri, 2 aprilie, 2025
IT
MD

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleVinurile românești, promovate la TIFF: 2.000 de sticle de vin de la...

Vinurile românești, promovate la TIFF: 2.000 de sticle de vin de la trei producători locali vor fi degustate în cadrul evenimentului

Peste 2.000 de sticle de vin, provenite de la mai mulți producători locali, vor fi degustate în cadrul Transylvania International Film Festival (TIFF), potrivit unui comunicat al producătorilor, transmite g4food.ro.

Vinurile, oferite în cadrul campaniei „Enjoy the difference”, vor proveni de la Domeniile Averești, Casa de Vinuri Cotnari și Crama Gîrboiu. Potrivit acestora, vinurile vedetă sunt trei soiuri românești:

‹ adv ›
  • Diamond – Zghihară de Averești,
  • Spumantul Millesime – Grasă de Cotnari,
  • Bacanta Special Edition – Șarbă

Vor fi disponibile și alte vinuri de la cele trei crame, la evenimente și activări generate de festival.

Inițiativa „Enjoy the difference” este un angajament al celor trei producători de vinuri de a promova vinurile românești prin intermediul unor evenimente culturale de prestigiu, cum este TIFF.

„Mă bucur că am reușit să reunesc pentru al doilea an consecutiv trei producători puternici din Moldova, precum Domeniile Averești, Casa de Vinuri Cotnari și Crama Gîrboiu, sub umbrela unui proiect important, care are drept miză promovarea internă și externă a vinurilor din soiuri locale.

De altfel, toate cele trei crame sunt cunoscute pentru vinurile extraordinare pe care le obțin din soiuri autohtone, precum Zghihara de Huși, Busuioaca de Bohotin, Grasa de Cotnari, Frâncușa, Șarba, Plăvaia.

Iubitorii de film de la TIFF vor avea ocazia să facă cunoștință cu câteva vinuri excepționale”, a declarat Andreea Lica, coordonatorul campaniei și General Manager 4U Brilliant Ideas.

TIFF va fi organizat, la Cluj-Napoca, în perioada 14 iunie 2024 – 24 iunie 2024.

„Echipa” făcută de cele trei crame, un pas în direcția corectă

Alianța celor trei crame vine într-o piață în care asocierea și promovarea comună sunt destul de rare. De aceea, vinurile autohtone nu au vizibilitate mare pe piața internațională, potrivit specialiștilor.

‹ adv ›

Cătălin Păduraru, CEO al concursului Vinarium, a declarat, că:

„Vinurile românești sunt performante pe piața internațională exact cât sunt oricare alte produse românești. Nu suntem vizibili”.

Când a fost întrebată, ce ar trebui să facă producătorii români de vinuri pentru a fi mai vizibili pe plan extern, Andra Nistor, reprezentantă a Departamentului de Agricultură al SUA, a declarat:

„Știi ce ar trebui să facă? Echipă! Dacă ne uităm atent la cei care fac lucrurile să meargă mai mult, mai bine, mai des, am vedea că ei fac echipă pentru un țel mai mare.”

‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

EuroGrainExchange 2025: Conturarea viitorului comerțului cu cereale din Europa de Est și nu numai

În perioada 10-11 aprilie 2025, Bucureștiul, România va deveni...
‹ adv ›

Conferința AgroVest: Provocările fermierilor români – instabilitatea vremii și gestionarea fluxului de cereale

Alexander Degeanski, fermier și consilier județean, a declarat joi, că problemele cele mai importante ale fermierilor de la noi...

Macfrut 2025 devine capitala mondială a biotehnologiei aplicate în horticultură

Cea de-a 42-a ediție a târgului internațional dedicat lanțului de aprovizionare cu fructe și legume Macfrut va găzdui, pentru...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole