Salonul Vinurilor „Millésime”, eveniment dedicat vinurilor româneşti, va reuni, în perioada 31 mai – 2 iunie, în Cetatea Oradea, 24 de crame din ţară, cu 300 de vinuri, oferind în acelaşi timp şi cinci masterclassuri cu invitaţi de renume, „regina” salonului fiind soiul Tămâioasa românească.
Ca în fiecare an, vizitatorii vor avea posibilitatea să deguste cele mai noi vinuri la standurile producătorilor, vor avea posibilitatea să discute cu profesionişti din domeniu despre cele mai noi tendinţe, despre tehnicile de obţinere a vinului, dar şi să afle mai multe detalii despre povestea din spatele fiecărui vin.
Pe lângă partea de salon al vinului, de expoziţie şi degustare, evenimentul este o formă de informaţie şi educaţie, deoarece organizatorii au pregătit şi o serie de masterclassuri, de excepţie, a menţionat Dorin Popa, unde iubitorii de vin îşi vor putea aprofunda cunoştinţele şi vor avea ocazia să guste vinuri de top în ediţii ultra limitate.
Partea standurilor în salonul vinurilor va fi găzduită în corpul de cetate al asociaţiei, iar cea de masterclass-uri în clădirea F a cetăţii. Ambientul va fi agrementat cu fotografiile premiate în urma primului salon internaţional, iniţiat anul trecut, cu concurenţi din opt ţări, având ca temă „Via, vinul şi bucuria de a trăi”.
Soiul Tămâioasa românească, „un soi nobil românesc, de top în portofoliul de identitate a vinului românesc”, va fi vedeta unui stand cu degustare comparativă şi a unui masterclass, susţinut de Dorin Popa, pentru a identifica soiul ca istorie, la 2000 de ani, argumentat, şi ca diversitate senzorială, începând de la spumant până la vinuri de colecţie.
Potrivit organizatorului Cristian Drimba, membru fondator al Asociaţiei pentru Cultura şi Civilizaţia Vinului, prima de acest fel din România, expozanţii în salon vin din toate regiunile ţării, reprezentând crame care produc vinuri foarte bune. Din Bihor vor fi prezente trei crame de prestigiu: Darabont, Corbuţ şi Dextra.
Cele cinci masterclassuri, printre puţinele organizate în ţară, vor avea invitaţi de marcă. Preţurile lor sunt cuprinse între 100 şi 250 de lei. Iar intrarea la salon, care va oferi posibilitatea degustării celor 300 de vinuri, va costa 50 de lei.
Primul masterclass va avea loc sâmbătă, de la ora 11, sub genericul „Totul despre Tămâioasa Românească – soi aromat ancestral”, susţinut de Dorin Popa.
De la ora 14,30, va urma masterclassul „Verticală de vinuri emblematice româneşti din Podgoria Drăgăşani: Crâmpoşie Selecţionată şi Negru de Drăgăşani”, susţinut de Valeriu Stoica, proprietarul cramei Avincis. O verticală, a explicat Popa, înseamnă o selecţie de vinuri pe cinci ani.
În aceeaşi zi, de la ora 17,30, pasionaţii vor avea ocazia să participe la masterclassul „Brunello di Montalcino DOCG – Paradiso di Cacuci” – singurul proprietar român (orădean) din Montalcino, perla Toscanei, susţinut de Marius Răulea, CEO Paradiso di Cacuci.
Oenologul Dorin Popa a adăugat că este foarte dificil să poţi să faci un brand cu identitatea lor, de sute de ani, într-un context foarte restrictiv.
Campionul mondial la degustarea vinurilor în orb Cosmin Udrea va vorbi apoi, duminică, de la ora 12, despre „Champagne în comparaţie cu spumantele obţinute prin metoda tradiţională în Spania şi Italia” şi de la ora 16, va introduce publicul interesat în lumea cititului de vinuri din pahar, cu vinuri din cinci ţări, în masterclassul „România campioană mondială la degustare in blind!”.
Pe domeniul educaţie, asociaţia a continuat proiectul „Cultura şi civilizaţia vinului în mediul universitar”, o iniţiativă fără precedent în România.
După ce în noiembrie 2022, a lansat „Marea carte a vinului”, scrisă de Jens Priewe, considerată „cea mai premiată carte din Europa, „Casa”, din Oradea, asociaţia a editat de curând o broşură cu titlul „Introducere în cultura şi civilizaţia vinului”, tipărită deocamdată în 500 de exemplare, multiplicată ulterior pentru a fi difuzată în mediul universitar.
A doua ediţie va purta numele „Analiza senzorială” şi va fi tipărită cam tot în 2000 de exemplare, cu ajutorul sponsorilor.
Asociaţia pentru Cultura şi Civilizaţia Vinului „Millésime”, înfiinţată în anul 2010, s-a dedicat culturii şi civilizaţiei vinului, educării consumatorilor şi promovării vinului românesc.
Membrii asociaţiei (120 membri în prezent) se întâlnesc de cel puţin două ori pe lună pentru a degusta şi a evalua cele mai noi vinuri şi pentru a afla poveştile ce stau în spatele creaţiilor oenologice.
Misiunea pe care şi-o asumă asociaţia pentru vinul românesc este aceea de a susţine şi promova soiurile de struguri autohtone, producătorii şi vinurile de calitate, cu scopul de a avea un consumator informat şi educat care să recunoască, să preţuiască şi să plătească valoarea vinurilor româneşti.
Citește mai multe știri agricole accesând acest link.