22.5 C
București
marți, 20 mai, 2025
IT
MD

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleANPC a lansat în dezbatere publică un Ordin privind condițiile de comercializare...

ANPC a lansat în dezbatere publică un Ordin privind condițiile de comercializare a legumelor şi fructelor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a publicat, marţi, în transparenţă decizională, un proiect de Ordin al preşedintelui ANPC, care stabileşte condiţiile ce trebuie îndeplinite de operatorii economici care comercializează legume şi fructe.

Potrivit ANPC, proiectul de ordin vine ca o completare a unui act normativ similar dat publicităţii în 2021, pentru realiza o mai bună informare a consumatorilor.

„Având în vedere rezultatele acţiunilor de control pe tematica de legume-fructe, am considerat că este necesară o informare cât mai clară a consumatorilor pe etichetele produselor care se comercializează în pieţe, astfel încât abrevierile ţărilor de origine, calitatea/calibrul produsului şi numele producătorului să fie clare şi uşor de identificat de către consumatori, fără a crea confuzie sau a furniza acestora informaţii contradictorii despre produs”, a declarat Sebastian Hotca, preşedintele interimar al instituţiei.

‹ adv ›

Astfel, operatorii economici care comercializează legume şi fructe trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • mijloacele de măsurare trebuie să respecte cerinţele de metrologie aplicabile, conform tipului şi specificului produsului;
  • preţul produselor trebuie să fie afişat vizibil şi înscris într-o formă clară, în conformitate cu prevederile legale aplicabile;
  • denumirea produselor ce se comercializează trebuie să fie afişată în limba română, fără a exclude prezentarea acesteia în alte limbi: produsele trebuie să se comercializeze în cadrul datei durabilităţii minimale, conform informaţiilor înscrise pe ambalaj/etichetă şi/sau conform informaţiilor transmise de furnizor sau producător, după caz;
  • produsele ce se comercializează trebuie să aibă înscrise pe ambalaj (produse preambalate) sau pe eticheta de preţ, precum şi în orice material informativ, după denumirea fiecărui/fiecărei produs alimentar/băuturi (produse comercializate în vrac), componentele cu efecte alergene;
  • legumele şi fructele ce se comercializează în interiorul pieţelor trebuie să aibă afişată pe eticheta de produs următoarele informaţii: denumire produs şi categoria de calitate, specie sau soi, după caz, ţara de origine, denumire producător/ambalator/expeditor, calibrul, dacă este cazul;
  • laptele, produsele lactate, carnea, produsele din carne, peştele, ouăle trebuie să fie comercializate în structuri de vânzare special amenajate, dotate astfel încât să fie asigurate normele de igienă în vigoare şi condiţiile de depozitare stabilite de producător, precum şi orice condiţii specifice stabilite prin actele administrative de autorizare emise de autorităţile competente;
  • vinul trebuie să fie comercializat exclusiv în spaţii comerciale autorizate în acest scop, care să îi asigure menţinerea caracteristicilor fizico-chimice şi organoleptice.

Prezentul Ordin va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Citește mai multe știri agricole accesând acest link.

‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

ADAMA: Erbicidul TRINITY nu se retrage, va proteja culturile și în sezoanele următoare

Viitorul produsului unic TRINITY, erbicid cu aplicare de toamnă,...
‹ adv ›

Producţia de înlocuitori ai cărnii a crescut în Germania

Înlocuitori ai cărnii, precum şniţelul vegetal sau cârnaţii din tofu, sunt din ce în ce mai populari în Germania,...

New Holland, Case IH și STEYR vor folosi Starlink pentru internet direct în câmp

CNH, compania care deține brandurile Case IH, New Holland și STEYR, a semnat un acord cu Starlink (SpaceX) pentru...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole