Agroland Agribusiness, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 46,3 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o scădere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, şi un profit net de 1,3 milioane de lei, o micşorare cu 22% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022.
La nivelul veniturilor pe categorii, în primele nouă luni din 2023, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a fost reprezentată de activitatea de trading de cereale, care a crescut cu 39% faţă de perioada similară din 2022, până la 17,7 milioane de lei. A
stfel, deşi preţurile la cereale au fost semnificativ mai mici, cantitatea tranzacţionată a fost cu 64% mai mare comparativ cu T3 2022. Categoria pesticide a înregistrat un avans de 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2022, până la 13,5 milioane de lei.
Vânzările la fertilizanţi au scăzut cu 52% în comparaţie cu primele nouă luni ale anului precedent, ajungând la 11,5 milioane de lei, achiziţia acestora fiind limitată de lichiditatea scăzută a fermierilor. Seminţele input au generat venituri de 9 milioane de lei, o majorare cu 14%, în timp ce vânzările de combustibil input au scăzut cu 4%, până la 297.000 de lei.
În primele nouă luni ale anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 459 de clienţi, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ca urmare a consolidării relaţiei cu partenerii existenţi, a creşterii vizibilităţii companiei şi atragerii de noi clienţi.
Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 24 de milioane de lei.