13.6 C
București
marți, 21 mai, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleGrindeanu: Nu putem obliga pe ucraineni să vină şi să folosească porturile...

Grindeanu: Nu putem obliga pe ucraineni să vină şi să folosească porturile româneşti de la Dunăre; este decizia Ucrainei

România s-a angajat să mărească numărul de piloţi la circa 60 pe Canalul Sulina şi să accelereze proiectul legat de navigabilitatea pe acest canal, pentru ca într-un final, în octombrie-noiembrie, proiectul european de aproximativ 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în contextul atacurilor ruseşti asupra porturilor ucrainene.

„Vineri am avut întâlnirea cu reprezentanţii Ucrainei, a fost şi Ambasada SUA în România, Ambasada SUA la Kiev, a fost Comisia Europeană. Ăsta a fost rostul întâlnirii, ca în momentul în care situaţia la porturile dunărene ale Ucrainei va continua, într-un scenariu în care vor fi afectate toate instalaţiile şi toată activitatea – care sunt soluţiile pe care le putem gândi? Noi nu putem obliga pe ucraineni să vină şi să folosească porturile româneşti de la Dunăre.

E decizia lor, este decizia Ucrainei, dar am pus şi am arătat avantajele folosirii atât a Portului Galaţi, cât şi a Portului Brăila. Mai mult decât atât, am prezentat un plan chiar legat de porturile dunărene din sudul ţării. De ce? Poate părea ciudat, dar folosind infrastructura feroviară poţi să duci acele garnituri de tren, inclusiv în porturile din sudul ţării şi pe Dunăre, să le poţi transporta la Constanţa şi în Marea Neagră. Ăsta a fost rostul acestei întâlniri, va mai urma”, a menţionat Sorin Grindeanu în cadrul unei conferinţe de presă.

El a menţionat că o altă întâlnire va avea loc în jurul datei de 15 septembrie, la Constanţa.

„Noi, până atunci, ne-am angajat să mărim numărul de piloţi, să ajungem undeva în jur de 60 de piloţi pe Canalul Sulina, să accelerăm atât cât te lasă legea, proiectul legat de navigabilitatea pe Canalul Sulina, ca într-un final, în octombrie-noiembrie, acel proiect european de aproximativ 17 milioane de euro să ducă la navigabilitate 24 de ore din 24. Ăsta este rostul acelui proiect şi undeva, în octombrie, maxim început de noiembrie, va fi finalizat. Astea sunt lucrurile pe care le-am discutat, punând în valoare şi porturile româneşti, dar nefiind o decizie a noastră, ci o decizie a autorităţilor ucrainene”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Înalţi reprezentanţi ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, ai Republicii Moldova şi României s-au reunit, săptămâna trecută, la Galaţi, pentru a discuta despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, anunţul despre această întâlnire şi agenda de discuţii fiind făcut, joi, de Ambasada SUA la Bucureşti.

La reuniune au mai participat, pe lângă ministrul Sorin Grindeanu, şi Jim O’Brien, care conduce biroul SUA ce gestionează regimurile de sancţiuni (U.S. Sanctions Coordinator), vicepremierul ucrainean Oleksandr Kubrakov, Magda Kopczynska – director pentru Transportul pe Apă de la Directoratul-General pentru Mobilitate şi Transport, reprezentanţi ai Comisiei Europene şi ministrul Agriculturii din Republica Moldova, Vladimir Bolea.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a participat miercuri la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraş.

‹ adv ›

1 COMENTARIU

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

‹ adv ›

ANSVSA: Amenzi de peste 3,4 mln de lei, aplicate operatorilor din industria alimentară, în aprilie

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat, în luna aprilie, amenzi în valoare de 3,412 milioane de lei unor operatori din industria...

ANM: Cod galben de averse şi grindină în zone din trei judeţe, în următoarele ore

Localităţi din trei judeţe se vor afla sub o nouă avertizare nowcasting Cod galben de averse, grindină şi descărcări...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole