Raiffeisen Bank România a anunţat joi că a înregistrat un profit net de 1,2 miliarde de lei în 2022, cu 56% mai mare faţă de anul anterior, iar venitul total al băncii a înregistrat o creştere de 22%, atingând nivelul de 3,2 miliarde de lei, informează banca, printr-un comunicat transmis joi.
Activele totale ale băncii au trecut pragul de 60 de miliarde lei, crescând cu 5%, an la an. Soldul de credite nete al băncii a ajuns la 39,5 miliarde de lei, cu 22% mai mult faţă de finalul anului 2021. Depozitele clienţilor au totalizat aproape 50 de miliarde de lei în 2022, similar cu nivelul din 2021. Cheltuielile operaţionale au ajuns la aproximativ 1,5 miliarde de lei, crescând cu 14%, an la an.
Potrivit băncii, în acest context economic marcat de incertitudini, costul cu provizioanele a depăşit nivelul aferent anului 2021 cu 31%, ca urmare a unei abordări prudente.
Rata de adecvare a capitalului depăşeşte 21%, peste nivelul minim solicitat de BNR (17%). Creditele neperformante s-au menţinut la niveluri scăzute (1,75%), iar poziţia de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (174%), peste cerinţele minime regulatorii (100%).
În plus, prin cele patru emisiuni de obligaţiuni eligibile MREL, plasate în 2022, în valoare de 1,7 miliarde de lei, banca şi-a consolidat suplimentar rata fondurilor proprii şi a pasivelor eligibile la peste 32%, peste cerinţele regulatorii aplicabile la 1 ianuarie 2023 (27,48%).
Raiffeisen Bank avea peste 4900 de angajaţi la sfârşitul anului 2022, cu 300 mai mulţi decât în anul precedent. Această creştere provine în special din aria IT sau din zone legate direct de nevoile clienţilor – Call-Center, Centrul Operaţional Braşov etc. Bugetele de creşteri salariale s-au dublat anul trecut. Banca menţionează că în 2023 bugetul alocat angajaţilor va continua să crească.
Soldul de credite al Raiffeisen Bank a crescut cu 22% în 2022 faţă de anul precedent, ca rezultat al intensificării activităţii de creditare pentru toate segmentele de clienţi. Pentru clienţii corporaţii soldul de credite s-a consolidat cu 44%, an la an.
Soldul de credite IMM a crescut cu 17% în 2022 faţă de 2021, o contribuţie notabilă fiind adusă şi de schemele de garantare guvernamentale, în special programul IMM Invest. Astfel, în 2022 Raiffeisen Bank a acordat în cadrul programelor IMM Invest 2.333 de credite pentru peste 2.000 clienţi din domenii de activitate foarte diverse, cu valoare aprobată de 592 milioane de euro.
Stocul de credite aferent persoanelor fizice a avansat cu 7%, cu o contribuţie echilibrată atât a creditelor de nevoi personale cât şi a celor ipotecare. Raiffeisen Bank menţionează faptul că majoritatea creditelor acordate de bancă persoanelor fizice sunt cu rată de dobândă fixă. Peste 60% dintre clienţii PF beneficiază de dobândă fixă pentru o perioadă determinată de timp. Creditele din categoria Green Mortgage (clădiri clasa energetică A) au ajuns să reprezinte peste 50% din volumul creditelor imobiliare acordate de bancă.
De asemenea, banca menţionează că a încheiat anul 2022 cu o creştere a numărului de clienţi activi digital. Aproximativ 1,25 milioane de clienţi persoane fizice utilizează lunar aplicaţiile de mobile/internet banking. În medie, un client se loghează de aproximativ 22 de ori într-o lună.
În 2022, numărul tranzacţiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 36%, faţă de anul 2021, iar numărul plăţilor cu telefonul sau ceasul a crescut cu 87%. Raiffeisen Bank are un portofoliu de peste 570.000 de carduri de credit.
Raiffeisen Bank a lansat serviciul de plăţi instant pentru persoane fizice în septembrie 2022. Clienţii pot trimite sau primi bani instant, către sau de la oricare dintre băncile participante la sistemul de Plăţi Instant. În doar 4 luni de la lansare, banca a atins o cotă de piaţă de aproape 23% pentru plăţile instant.
Raiffeisen Bank, bancă universală de top, activează pe piaţa bancară din România de peste 25 de ani, deservind peste 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are 4930 de angajaţi în 291 de unităţi, 1130 ATM&MFM şi 27.000 POS-uri. Toate cifrele financiare menţionate sunt în concordanţă cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS) şi Standardele Grupului RBI de raportare pentru management (MIS).