Norofert a finalizat demersurile de achiziţie a facilităţii de producţie de la Filipeştii de Pădure, o tranzacţie în valoare de un milion de euro, potrivit unui raport al companiei, remis joi seara Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Fabrica de la Filipeştii de Pădure a fost închiriată începând cu anul 2019, după prima rundă de finanţare realizată printr-un plasament privat. De la acel moment compania Norofert a instalat trei linii de producţie de îngrăşăminte organice – lichide, solide, pastile efervescente şi a început proiectarea unui laborator de cercetare şi multiplicare microorganisme.
Norofert este cel mai important producător de inputuri ecologice din România. Compania Norofert a fost fondată în anul 2000 de Florin Popescu şi până astăzi a rămas o afacere de familie, condusă în prezent de fiul acestuia, Vlad Popescu, potrivit site-ului societăţii.
Iniţial, între anii 2000 şi 2010, compania a importat şi distribuit în România inputuri agricole de înaltă calitate produse în occident. În acel moment, Norofert era singura companie care a introdus în România îngrăşăminte avansate din punct de vedere tehnologic.
În 2010, Norofert a văzut o nişă care se dezvolta la nivel global în domeniul îngrăşămintelor organice şi s-a repoziţionat către importul de produse ecologice de înaltă calitate din Spania, SUA şi Germania şi distribuirea acestora către fermierii locali.
În anul 2015, anul în care Vlad Popescu a preluat afacerea, compania a renunţat complet la activitatea de import şi a început propria linie de producţie a îngrăşămintelor organice care a crescut constant pe parcursul anilor.
În iulie 2019, compania a realizat un plasament privat pentru acţiunile sale şi, din acel moment, Norofert a început un proces de dezvoltare accelerată.
Cu ajutorul capitalului atras de la investitorii pe Bursa de Valori Bucureşti, compania şi-a extins echipa cu 33 membri noi, a închiriat şi dotat o nouă fabrică de 10 ori mai mare decât fabrica anterioară (în prezent cea mai mare unitate de producţie de îngrăşăminte organice din România) cu 4 linii de producţie, pentru îngrăşăminte lichide organice, îngrăşăminte lichide convenţionale, tablete efervescentă şi îngrăşăminte granulare de sol.
Portofoliul Norofert a ajuns la peste 60 de produse diferite, grupate în 3 linii principale de la 24 de produse cât aveau înainte de plasamentul privat.
Încurajat de răspunsul pozitiv al investitorilor pe BVB, în ianuarie 2020, Norofert a strâns alte 11,5 milioane de lei prin emiterea de obligaţiuni corporative, listate ulterior pe piaţa AeRO pe 5 iunie 2020 (simbol NRF25).
Acest capital a ajutat compania să-şi consolideze prezenţa pe piaţa din SUA, stabilind la mijlocul anului 2020 o filială Norofert în Statul Ohio – Norofert USA, LLC şi obţinerea unei autorizaţii de comercializare a 6 produse Norofert pe piaţa americană.
Compania a intrat la tranzacţionare pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul „NRF” în data de 3 martie 2020. De la listarea pe piaţa AeRO din 3 martie 2020 şi până în prezent, capitalizarea de piaţă a Norofert a crescut de la 20 de milioane lei la peste 138 de milioane lei.