-0.3 C
București
duminică, 23 ianuarie, 2022

-

HomepageȘtiriVânzările producătorilor români în centrele comerciale s-au prăbuşit cu 50%

Vânzările producătorilor români în centrele comerciale s-au prăbuşit cu 50%

Producătorii români care vând în centrele comerciale şi în supermarketurile din incinta acestora au înregistrat o diminuare a vânzărilor cu 50% din cauza scăderii numărului de cumpărători, susţin reprezentanţii Asociaţiei Forţa Fermierilor, într-un comunicat remis miercuri AGERPRES.

Astfel, în numele producătorilor agroalimentari din România, se solicită Guvernului să oprească discriminarea la care sunt supuşi cei care livrează hrană românească în supermarketuri, prin adoptarea unei politici unitare privind accesul consumatorilor în retail, în condiţiile pandemiei de COVID-19.

„În prezent, apreciem că se aplică în prezent un dublu standard în ce priveşte condiţiile de acces ale consumatorilor: în cazul supermarketurilor din cadrul marilor centre comerciale de tip mall este obligatoriu pentru consumatori să prezinte certificatul verde, iar în cazul supermarketurilor unde accesul este direct nu există această obligativitate”, se menţionează în comunicat.

‹ adv ›

Reprezentanţii asociaţiei susţin că, în cursul ultimelor luni, au primit numeroase sesizări din partea producătorilor agroalimentari care vând hrană românească în supermarketurile din mall-uri că vânzările lor s-au prăbuşit, în unele cazuri cu 50%, din cauza scăderii numărului de cumpărători.

„Pe baza informaţiilor obţinute apreciem că majoritatea produselor alimentare româneşti din supermarketuri se vând prin retailul din centrele comerciale, în cazul magazinelor de sine stătătoare, această pondere este mult mai mică”, se mai precizează în comunicat.

Reprezentanţii asociaţiei susţin că „prin aplicarea acestei discriminări la adresa consumatorilor privind modul de acces în magazinele care vând produse alimentare, producătorii români sunt afectaţi dramatic, în schimb consumul de produse din import şi din comerţ intracomunitar nu este influenţat semnificativ”.

„Cine are interesul să pună pe butuci sectorul agroalimentar autohton, atât de afectat în ultimii ani de multiple crize? Producătorul român luptă cu creşterea preţurilor la îngrăşăminte, la energie electrică, la carburanţi, suferă când de secetă când de inundaţii, se chinuie să aducă pe masa consumatorului român produse de calitate, sănătoase, gustoase şi la un preţ rezonabil, şi iată, este lovit, încă o dată, de o discriminare pentru care nu am primit, până acum, o explicaţie rezonabilă”, se menţionează în comunicat.

Conform sursei citate, produsele agroalimentare româneşti sunt într-o concurenţă acerbă, de multe ori neloială, chiar în propria ţară, cu produse din comerţ intracomunitar şi din import, provenind din ţări care îi subvenţionează masiv, transparent sau mascat, pe proprii producători agroalimentari.

„Anul 2021 va înregistra, din păcate, un record trist al deficitului balanţei comerciale cu produse agroalimentare: în jur de 2,5 miliarde de euro. Repetăm, cine doreşte să pună pe butuci agricultura naţională şi industria alimentară autohtonă? Noi suntem alături de autorităţi în lupta pentru limitarea efectelor pandemiei de COVID-19, comunică activ membrilor toate deciziile luate de Guvern în acest sens, înţelegem că sunt necesare restricţii pentru a reveni la o viaţă normală. Ce nu înţelegem este existenţa unor discriminări în cadrul aceleaşi categorii de retail, discriminare care îi afectează grav pe producătorii români de produse agroalimentare, în condiţiile în care grosul vânzărilor lor merge în zona de retail din mall-uri. Vrem doar ca producătorii români să poată să se ‘întâlnească’, la raft, cu consumatorii români, pe picior de egalitate cu importurile şi comerţul intracomunitar. Să fie o practică unitară, atât solicităm, în numele celor care produc hrană românească!”, se mai precizează în comunicat.

În opinia reprezentanţilor a asociaţiei, marile reţele de supermarketuri mai au încă mult de făcut pentru promovarea produselor alimentare româneşti.

„Nu suntem decât la jumătatea drumului, este nevoie de acces mult mai mare al producătorilor români în retail şi aici este responsabilitatea celor care conduc aceste reţele comerciale să nu mai pună piedici produselor alimentare autohtone, de cele mai multe ori artificiale. Vrem să vedem mai multe legume, fructe, carne şi preparate din carne, lactate, conserve din producţia internă pe rafturile supermarketurilor. Dar în condiţii de deplină bună-credinţă, nu putem să nu observăm progresele care s-au făcut în ultimii ani din acest punct de vedere. Progrese care pot fi anulate de o discriminare care nu are nicio legătură cu lupta cu efectele pandemiei de COVID-19. Este de datoria Guvernului să rezolve această anomalie şi ajute sectorul agroalimentar naţional, de care depinde securitatea alimentară a României!”, susţin reprezentanţii asociaţiei.

Elena Balamatiuc
Redactor @ Agrobiznes

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

Cod portocaliu de vânt puternic cu rafale de peste 140 km/h

Meteorologii au emis duminică dimineaţa o avertizare nowcasting Cod portocaliu de vânt puternic cu rafale de peste 140 km/h...
- adv -spot_img

Bloomberg: Criza îngrăşămintelor devine o problemă pentru preţul alimentelor în Europa

Într-un moment în care fermierii europeni se pregătesc să împrăştie îngrăşăminte pe câmp, preţurile ridicate la azot nu le...

Cât trăiește și ce mănâncă buburuza. Cum o atragem în grădină

Buburuza este o insectă cunoscută și îndrăgită de toți, încă din copilărie. Acest gândăcel nu poate fi confundat cu...

De citit

Permacultura – agricultura în armonie cu natura

Permacultura sau „agricultura permanentă” este un sistem de cultură...

Comentarii recente

- adv -spot_img

S-ar putea să te interesezeRELAȚIONATE
Recomandările redacției