20 C
București
miercuri, 24 aprilie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricolePlatforma de Mediu pentru Bucureşti: Proiecte „verzi” de 1,2 milioane de lei...

Platforma de Mediu pentru Bucureşti: Proiecte „verzi” de 1,2 milioane de lei – implementate în ultimul an

Nouă proiecte de mediu, în valoare de 1,2 milioane lei, au fost implementate în Capitală, în ultimul an, conform datelor centralizate de Platforma de Mediu pentru Bucureşti.

Iniţiată de Fundaţia Comunitară Bucureşti împreună cu ING Bank România, Platforma de Mediu pentru Bucureşti este un program strategic care sprijină colaborarea între organizaţii non-profit, autorităţi publice, societate civilă, companii şi cetăţeni pentru crearea unei viziuni comune de mediu pentru oraş în vederea rezolvării problemelor complexe care afectează Capitala.

„.Starea mediului din Bucureşti a atins un nivel de urgenţă maximă, potrivit Raportului de Cercetare privind Starea Mediului în Bucureşti, publicat în urmă cu un an. Rezultatele au relevat două probleme majore: cantitatea insuficientă, calitatea inadecvată şi accesibilitatea inechitabilă a spaţiilor verzi publice, pe de o parte, şi lipsa unei strategii integrate pentru interconectarea naturii din mediul urban, pe de alta. Bucureştiul este sufocat de construcţii, maşini, gunoaie, de lipsa de verdeaţă, ceea ce contribuie la poluare, stres, creşterea temperaturii, spaţiu restrâns pentru recreere şi sport.

Oraşul are puţine spaţii verzi, sub limita de 26 mp/locuitor impusă de legislaţie, ceea ce afectează calitatea vieţii. În plus, cantitatea de deşeuri produsă într-un an depăşeşte 1 milion de tone, iar apa de la robinet este folosită pentru băut de doar 36% din populaţie. Toate aceste informaţii au condus la elaborarea priorităţilor Platformei. Mai exact, plecând de la problemele identificate, au fost trasate proiectele declinate din obiectivele fiecărei piste de soluţionări pe termen lung. Valoarea totală a finanţărilor acordate până acum este de 1.221.944 lei. Alături de ING Bank România, care în 2021 a susţinut exclusiv prima rundă de finanţare, la cea de-a doua rundă s-a alăturat şi Fan Courier. În plus, în acest an, Green Point Management, Penny Market şi Coca-Cola HBC au decis finanţarea proiectului OPEN-a garden for all”.

Un raport de cercetare care a identificat problemele majore din Bucureşti a condus la elaborarea unor proiecte care susţin îndeplinirea a cinci obiective de mediu: amenajarea unor trasee sportive sau de biodiversitate în zonele naturale urbane, care să faciliteze utilizarea a minimum o sută de hectare de spaţiu verde: Natura dintre blocuri şi Traversăm prin verde (iniţiate de Asociaţia Parcul Natural Văcăreşti); adoptarea spaţiilor verzi dintre blocuri pe minimum 1.000 mp: „Împreună în grădina de lângă bloc” (Grupul de iniţiativă Floreasca Civică); permacultură şi recuperarea ecologică a solurilor degradate folosind compostarea de proximitate pe minim 1.000 mp: „Roots grădini urbane” (Asociaţia Culturalis); accesibilizarea spaţiilor verzi existente aflate în proprietatea statului pe minimum 1.000 mp: „Verde citadin” (Asociaţia CSR Nest), „Împreună în grădina şcolii” (Grupul de iniţiativă „Cu Ochii pe Verde”), „Grădina cu poveşti” (Asociaţia P.A.V.E.L), „OPEN-A garden for all” (ClimatoSfera); calitatea aerului: „Aerlive.ro” (Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis).

„Pe lângă programe de granturi, Fundaţia Comunitară Bucureşti a organizat ca facilitator 12 întâlniri comunitare extinse, la care au participat peste 100 de stakeholderi, pentru a dezbate subiecte legate de managementul spaţiilor verzi, poluarea aerului şi ecologie sonoră sau modificări legislative care impactează calitatea mediului din Bucureşti şi Ilfov. În comunitate s-au format trei grupuri de lucru interne (evenimente în spaţii verzi, suflante, legislaţie cu impact asupra spaţiilor verzi), s-au facilitat două întâlniri între comunitate şi Primăria Municipiului Bucureşti şi campanii de advocacy externe (www.centuraverde.ro)”, menţionează sursa citată.

Fundaţia Comunitară Bucureşti aduce împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de iniţiativă pentru a dezvolta comunităţi sustenabile. În 11 ani de activitate a finanţat peste 700 de proiecte şi burse din Bucureşti şi Ilfov, cu 3,9 milioane de euro.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în anul 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, şi singura bancă cu creştere organică, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

DunhamTrimmer: Valoarea globală a îngrășămintelor cu valoare adăugată, estimată la 19,3 miliarde USD în 2022

Vatren Jurin, directorul tehnic al DunhamTrimmer, a împărtășit perspective...
‹ adv ›

Parlamentul European a adoptat o lege revizuită pentru a îmbunătăţi calitatea aerului

Parlamentul European a adoptat, miercuri, cu 381 voturi pentru, 225 împotrivă şi 17 abţineri, acordul politic provizoriu la care...

Raport: Insecuritatea alimentară s-a agravat în 2023, pe fondul conflictelor 

Insecuritatea alimentară s-a agravat la nivel mondial în 2023, aproape 282 de milioane de oameni având nevoie de asistenţă...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole