Agricultura românească se confruntă cu valuri de provocări economice și climatice, iar pentru fermierii mici și mijlocii acestea pot fi copleșitoare. România este țara cu cel mai mare număr de fermieri din UE, de aproape 3,5 milioane. Cu toate acestea, 90% dintre ferme sunt mici, având în gestiune mai puțin de 5 hectare, potrivit datelor Comisiei Europene.
În special pentru acești fermieri, finanțarea la timp și facilă este crucială pentru desfășurarea activității. Motiv din care, compania Tarfin a venit cu un produs special creat pentru a răspunde necesităților fermelor mici – stabilirea parteneriatelor cu distribuitorii, astfel încât fermierii să poată achiziționa inputuri și să implementeze diferite proiecte cu plata la recoltă, într-un mod corect, avantajos, fără garanții și fără costuri ascunse.
Peste 150 de parteneriate încheiate cu distribuitori în primul an de activitate
Fondată în Turcia, începând cu 2021, compania Tarfin este prezentă și în România. Decizia despre extinderea Tarfin în România a fost luată în urma unei analize a sectorului agricol. În anul 2022 realizând primele parteneriate cu distribuitorii.
Unul dintre principalele motive care i-a determinat să continue și să dezvolte activitatea este feedback-ul continuu bun al distribuitorilor cu care colaborează.
Scopul Tarfin: „În topul soluțiilor de finanțare ușor de accesat”
Fermierii au avut și vor avea întotdeauna un rol esențial în societate, iar misiunea Tarfin, încă de la înființare, este să asigure sustenabilitatea agriculturii și să îmbunătățească situația financiară a acestora.
Despre necesitățile de finanțare și adaptare a sectorului, Tarfin preferă să afle informații direct din discuțiile cu potențialii și actualii clienți, astfel încât să cunoască exact care ar fi noile produse sau optimizările necesare de implementat.
Proiectul Ambițios „Tarfin Pro” și Aplicația „Tarfin” – planuri pentru 2024
În toamna anului 2023, din cauza dificultăților cu care se confruntă sectorul agricol, se atestă un început mai puțin activ în toată piața. Este un nou an atipic pentru sezonul de retail, însă Tarfin mizează pe o dezvoltare de lungă durată, astfel compania fiind orientată spre realizarea unor planuri care ar facilita și mai mult activitatea fermierilor.
Totodată, Tarfin planifică să se extindă și în Polonia, ceea ce îi va oferi o flexibilitate mai mare în dezvoltarea produselor și facilitarea accesului la finanțare.
În pomicultura modernă, gestionarea optimă post-recoltă este de o importanță crucială. Practicile post-recoltă, în special depozitarea la rece, joacă...