Fruit Attraction sărbătorește cea de-a 15-a aniversare în mare stil, în perioada 3-5 octombrie. Târgul, organizat de IFEMA MADRID și FEPEX și cu Andaluzia ca regiune invitată, înregistrează cea mai mare participare din istoria sa, cu 2.000 de companii expozante din 56 de țări, peste 64.000 de metri pătrați de spațiu expozițional și o prezență așteptată de 90.000 de profesioniști din 135 de țări.
Agrobiznes, prezent la eveniment, promovează Fruit Attraction pe platformele sale din România, Republica Moldova și Italia.
În total, pentru prima dată vor fi deschise 9 pavilioane – 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 și 10 – la târgul din Madrid, care vor găzdui o gamă largă de produse din fructe și legume oferite la această ediție, ceea ce înseamnă o creștere a atât a gradului de ocupare, cât și a participării, cu peste 10% față de ediția de anul trecut. În acest fel, Fruit Attraction 2023, care încorporează participarea a 316 companii noi, va transforma orașul în epicentrul mondial al comercializării produselor proaspete.
Zona de produse proaspete reprezintă aproape 70% din târg și înregistrează o creștere de 14% față de anul precedent, precum și Zona Industriei conexe, care reprezintă 25%, cu creștere în două dintre sectoarele sale: Biotech Attraction, cu 5%, și Smart Agro, cu 20%. Zona de logistică a alimentelor proaspete a înregistrat, de asemenea, o creștere de peste 31%, cu participarea a 48 de companii.
Participarea națională reprezintă 60% din târg. Influența imensă a Spaniei ca lider mondial pe piața fructelor și legumelor va fi reflectată de prezența a aproape tuturor comunităților autonome producătoare de fructe și legume din țară.
Segmentul internațional reprezintă 40% din gradul de ocupare, cu 56 de țări participante. Cu această ocazie, au fost adăugate 17 piețe noi, cum ar fi Austria, Danemarca, Cipru și Bulgaria, consolidând puternica prezență europeană.
Unul dintre principalele obiective ale Fruit Attraction este de a oferi o platformă pentru expansiunea și promovarea internațională. În acest sens, IFEMA MADRID, în colaborare cu Ministerul Agriculturii, Pescuitului și Alimentației și ICEX, activează din nou Programul Internațional de Cumpărători, care va atrage la Madrid peste 700 de cumpărători din 70 de țări, directori de achiziții de retail, importatori și angrosiști, aducând un dinamism special operațiunilor târgului.
Fruit Attraction 2023 propune un program complet de activități. Pe de o parte, Forumurile vor găzdui un total de 75 de prezentări distribuite în șase domenii. Forumul Fructe va găzdui cel de-al 7-lea Congres Grape Attraction, Conferința Biotech Attraction și Congresul Biofruit, iar diversele Forumuri Fruit Next vor găzdui prezentări ale expozanților. Târgul va găzdui, de asemenea, Forumul Biotech și Summitul III Fresh Food Logistic – organizat de Alimarket.