13.3 C
București
marți, 14 mai, 2024

-

HomepageAdvAfacerile Grupului AGRICOLA au accelerat cu 13%, în primele 6 luni ale...

Afacerile Grupului AGRICOLA au accelerat cu 13%, în primele 6 luni ale anului

Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră totală de afaceri de aproximativ 567,651 mil. lei (aproximativ 115 milioane eur), cu 13% mai mult față de prima parte a anului precedent.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA au depășit ușor în volum 25.000 tone, cu 8,68% mai mult față de perioada similară a anului 2022, iar cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în semestrul I 2023 înregistrează 11,8% creștere

„Performanța obținută de Agricola în 2022 s-a datorat în special faptului că am reușit să avem o poziționare de preț mai aproape de principalii noștri competitori. Pe de altă parte, investițiile de peste 20 de milioane de euro realizate la abatorul de păsări pentru modernizare ne-au oferit posibilitatea majorării capacității de la 8.000 de capete pe oră la 13.500 de capete pe oră, dar și realizării de produse cu valoare adăugată mare.

Combinate, aceste două elemente au condus la un rezultat economic ce creează perspectiva unui viitor bun pentru companie. Rezultatele primelor 6 luni din 2023 sunt în linie cu ce ne-am bugetat pentru toate liniile de business. Strategia noastră din ultimii zece ani, de creștere și diferențiere, funcționează și se consolidează de la un an la altul. Sunt deja 14-15 ani de când suntem pe un trend ascendent și suntem siguri că vom reuși și anul acesta. Concret, până la acest moment, rata medie de creștere la nivel de grup din perspectiva valorică este de până în 10%”, a declarat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA.

La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), vânzările acestora, în valoare, sunt similare celor realizate în prima parte din 2022, în condițiile unei diminuări cu 4% a volumelor pe categoria salamurilor crud-uscate și a unei creșteri de 14 procente a volumelor de mezeluri fiert afumate.

„Divizia mezeluri, în special segmentul de crud-uscate resimte efectul puterii de cumpărare în scădere și al inflației. Consumatorii au un buget de cumpărături mai mic și atunci o bună parte dintre ei se orientează spre produse mai ieftine, sacrificând standardele de calitate cu care erau obișnuiți, sau reducând volumul achizițiilor”, apreciază Grigore Horoi. 

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2023, faţă de semestrul I al anului precedent, creșteri a volumelor comercializate de 5,6%.

„Crește într-un ritm sănătos această categorie, performează chiar foarte bine, pentru că produsele de tip redy-meals răspund unor nevoi clare – economia de timp, în principal. 27% din producție merge la export și luăm serios în calcul achiziția unei noi linii de producție pentru această categorie”, a precizat președintele AGRICOLA.

La consumul de ouă, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere a vânzărilor în 2023  de 11%, în condițiile în care au fost comercializate 34 mil. ouă în prima jumătate a anului.

„Anul acesta alocăm însă 17 milioane de euro pentru investiții în zone extrem de diverse. Vorbim despre o stație de incubație, o stație de incinerare, o stație de epurare, trei parcuri fotovoltaice, o centrală termică nouă. Nu targetăm categorii noi, dar sunt produse în care cererea este pe un trend ascendent și atunci este firesc să investim în capacitățile de producție.

Dacă pentru produsele noastre diferențiatoare, cum ar fi Puiul Fericit, Puiul Fermierului și Cocoșelul de Pădure nu am planificat neapărat creșteri, din cauza deprecierii puterii de cumpărare a oamenilor, anul acesta vom sprijini din punct de vedere strategic și al comunicării în special gama BRAVITO, lansată în 2022, dedicată copiilor și familiilor cu copii, gamă în care regăsim sortimente de calitate înaltă din fiecare categorie de produse Agricola.    

Mă aștept ca 2023 să fie în linie cu 2022, desigur dacă nu apar modificări în peisajul pieței care să denatureze lucruri cum ar fi Culoarul Mării Negre pentru cereale, războiul din proximitate și efectele acestuia, măsuri administrative pentru controlul prețurilor, măsuri fiscale pentru gestionarea deficitului bugetar, ș.a.m.d. – toate acestea pot influența evoluția afacerilor noastre, dar noi rămânem optimiști și obiectivul nostru este de a menține trendul ascendent. În contextul dat, nu va fi fezabilă o creștere de peste 10% per total business, dar cu siguranță vom încheia 2023 pe plus.”, a precizat Grigore Horoi.

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

1 COMENTARIU

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Producătorii de mușcate din România își pot crește afacerea cu materiale gratuite de marketing

Producătorii români de mușcate sunt sprijiniți de UE și...

AgriPlanta 2024: Acces gratuit și prioritizat pentru înscrierile online

DLG Intermarketing, în parteneriat cu A.P.I.M.A.R. și cu sprijinul partenerului oficial ICL Growing Solutions România, anunță deschiderea înscrierilor online...

Apofruit – cooperativa din Italia cu 2700 de membri, anunță planurile de investiții în inovație varietală

Apofruit, o importantă cooperativă din Italia cu peste 2.700 de membri, a prezentat realizările și planurile sale strategice în...

Saint-Gobain România şi OMV Petrom semnează un acord pentru furnizarea de energie verde

OMV Petrom va livra, în următorii cinci ani, circa 800 GWh de energie regenerabilă în cele 14 locaţii ale...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole