Fabrica de Lapte Braşov, producătorul local al brandului Olympus, a decis să se alăture iniţiativei privind acordul voluntar de reducere a preţului laptelui, considerând-o benefică pentru clienţii finali.
Grupul Hellenic Dairies, din care Olympus face parte, are peste zece ani de prezenţă la raft pe piaţa românească, perioadă în care a investit constant pe plan local. Fabrica de lactate Olympus de la Hălchiu, judeţul Braşov, a fost inaugurată în 2011, iar producţia sa este destinată atât pieţei locale, cât şi exporturilor.
Autoritatea de concurenţă a anunţat săptămâna trecută că discută cu retailerii şi procesatorii care intenţionează să facă parte din acordul voluntar pentru reducerea preţului laptelui de consum, îndrumând companiile pentru a respecta regulile de concurenţă.
Acordul voluntar între retaileri şi procesatori pentru reducerea preţului pentru laptele de consum a fost convenit pentru o perioadă de şase luni şi urmează să se aplice de la 1 mai, după cum s-a decis la întâlnirea cu premierul Nicolae Ciucă şi reprezentanţi ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi ai Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România.
Reducerea de minimum 20% a preţului la raft se va aplica laptelui de provenienţă românească care costă în prezent peste 7 lei/litru şi se va împărţi între retaileri (minimum 10%) şi procesatori (minimum 10%).
În funcţie de rezultatele monitorizării, Consiliul Concurenţei va discuta cu reprezentanţii Guvernului, pentru a vedea ce măsuri se impun, sublinia sursa citată.