Retailerii francezi au fost de acord să ofere cel mai mic preţ posibil la produsele alimentare de bază, pentru a ajuta gospodăriile să facă faţă inflaţiei accelerate, a anunţat luni ministrul Finanţelor, Bruno Le Maire, transmite Bloomberg.
Produsele care vor beneficia de reducere vor fi alese în mod liber de distribuitori şi vor putea varia de la o regiune la alta însă vor putea fi identificate graţie unui logo care include tricolorul şi sloganul „trimestru anti-inflaţie”.
Directorul general de la Carrefour SA, Alexandre Bompard, unul din directorii de lanţuri de supermarketuri care a participat luni la conferinţa de presă organizată de Bruno Le Maire, le-a spus jurnaliştilor că reducerile de preţuri vor fi decise de fiecare lanţ în parte şi vor viza în principal produsele de tip marcă proprie, pentru care există cea mai mare marjă de manevră.
În ţara vecină Spania, în pofida reducerii cotei de TVA la o serie de produse alimentate în luna ianuarie, premierul Pedro Sanchez este presat să facă mai mult în contextul în care inflaţia la alimente a trecut de 15%.
Unul din partidele mai mici din coaliţia guvernamentală condusă de Pedro Sanchez a cerut săptămâna trecută plafonarea preţului alimentelor şi o reducere de 14% la 20 de produse de bază.
În schimb, Bruno Le Maire a respins luni varianta reducerii cotei de TVA în Franţa, o măsură care în opinia sa ar fi mult prea costisitoare pentru finanţele publice şi ineficientă în diminuarea preţurilor.
Atunci când iniţiativa anti-inflaţie va expira, Guvernul francez va cere retailerilor să renegocieze preţurile cu angrosişti pentru a ţine cont de recentele scăderi ale indicelui preţurilor de consum.