Pornind de la principiul că banii nu au miros, un american a dezvoltat o afacere cu vânzări de milioane de dolari, vânzând urină de căprioară companiilor de parfumerie.
Afacerea lui Sam Collora a început încă prin anii 90, care pe atunci era directorul unei fabrici de prelucrare a oţelului. Îi plăcea însă foarte mult să meargă la vânat în timpul liber, așa că soția sa i-a dăruit o căprioară cu gândul să-l convingă să nu mai vâneze bietele animale.
La scurt timp Sam a aflat despre proprietățile pe care le are urina căprioarelor la producerea parfumurilor, așa că a decis să inițieze o afacere, care, în timp, a crescut şi s-a dezvoltat. Dacă la început vindeau doar către câțiva dealeri, acum s-au extins la nivel național.
Îngrijesc la ferma lor de aproximativ 150 de animale. Cifra de afaceri anuală a antreprenorului – 44 milioane de dolari. Cel mai căutat produs – o sticluță de 50 de grame se vinde pe rafturi la prețul de 15.50 dolari.
Devine tot mai poplară și urina de căprioară uscată, care are un termen de valabilitate nelimitat. În afară de aceasta, familia mai deține și un magazin în care se vând produse pentru vânătoare.
După cum a recunoscut fermierul, îi place ceea ce face, dar atunci când le vorbește oamenilor despre afacerea sa, ei încep să strâmbe din nas. Vizitatorii de la ferma sa vin cu gândul că o să vadă ceva dezgustător.
Nimic mai greșit! Deoarece chiar și puțin gunoi poate schimba mirosul și efectul urinei de căprioare, grajdurile sunt ținute într-o curățenie ideală. Totul este în fiecare zi bine spălat și uscat.
Urina de căprioare se foloseşte încă din 1960, când un fermier din Pennsylvania a înfiinţat Robbins Scent Co. El a început, atunci, să-i aprovizioneze cu astfel de urină pe vânzătorii de parfumuri.
Urina de căprioară mai este folosită de vânători ca momeala, pentru atragerea cerbilor. Cel mai scump produs, de 50 de dolari, este o sticla de urină de căprioară în călduri cu efect garantat asupra masculilor.