Producătorii români care vând în centrele comerciale şi în supermarketurile din incinta acestora au înregistrat o diminuare a vânzărilor cu 50% din cauza scăderii numărului de cumpărători, susţin reprezentanţii Asociaţiei Forţa Fermierilor, într-un comunicat remis miercuri AGERPRES.
Astfel, în numele producătorilor agroalimentari din România, se solicită Guvernului să oprească discriminarea la care sunt supuşi cei care livrează hrană românească în supermarketuri, prin adoptarea unei politici unitare privind accesul consumatorilor în retail, în condiţiile pandemiei de COVID-19.
Reprezentanţii asociaţiei susţin că, în cursul ultimelor luni, au primit numeroase sesizări din partea producătorilor agroalimentari care vând hrană românească în supermarketurile din mall-uri că vânzările lor s-au prăbuşit, în unele cazuri cu 50%, din cauza scăderii numărului de cumpărători.
Conform sursei citate, produsele agroalimentare româneşti sunt într-o concurenţă acerbă, de multe ori neloială, chiar în propria ţară, cu produse din comerţ intracomunitar şi din import, provenind din ţări care îi subvenţionează masiv, transparent sau mascat, pe proprii producători agroalimentari.
În opinia reprezentanţilor a asociaţiei, marile reţele de supermarketuri mai au încă mult de făcut pentru promovarea produselor alimentare româneşti.