Cinci startup-uri tech, din România, cu aplicaţii directe în zona agricolă, au fost declarate finaliste în cadrul incubatorului de afaceri AgTech TM, organizat de Grupul Agroland, în parteneriat cu X by Ascendis.
Potrivit unui comunicat al Agroland, remis vineri AGERPRES, acestea au primit sau vor primi câte 10.000 euro din partea Grupului, pentru a-şi pune în practică ideile de business cu care au câştigat competiţia.
AgTech TM by Agroland este primul program complet de incubare de startup-uri din România, care stimulează şi susţine inovaţia în agricultură, la nivel naţional.
Totodată, cei 50.000 euro sunt investiţi de Agroland, prin intermediul celor două companii principale din grup. Agroland Business System (indice bursier AG) oferă finanţări a câte 10.000 euro pentru Planty AI, Tailpath şi Hardwired, iar Agroland Agribusiness (simbol bursier AAB) sprijină cu aceleaşi sume start-up-urile Urban Agriculture Technologies şi ADGraft.
Echipele câştigătoare vor finaliza, până la sfârşitul lui septembrie 2021, prima etapă de dezvoltare a produselor. Aceasta constă în realizarea unor produse minim viabile (MVP – Minimum Viable Product), care pot satisface clienţii timpurii şi prin intermediul cărora se obţine feedback pentru dezvoltarea mai profundă.
Agroland şi Ascendis X vor sprijini cele cinci echipe, pentru a obţine o nouă rundă de finanţare, în vedere contiuării dezvoltării produselor.
De asemenea, companiile care aparţin grupului Agroland pot participa la noua rundă de finanţare.
În prima jumătate a anului 2021, incubatorul de afaceri AgTech TM by Agroland a fost partener cu gigantul tehnologic Microsoft care, în afară de know-how-ul oferit, a colaborat pentru a le oferi antreprenorilor mijloacele prin care să anticipeze tendinţele de evoluţie ale domeniului agtech, în următorii zece ani.
Agroland este cea mai mare reţea de magazine cu produse pentru gardening, pet care şi hobby farming din România, are capital 100% românesc şi a fost fondată în 1997, la Timişoara, de antreprenorul Horia Cardoş.
În prezent, reţeaua Agroland are peste 250 de unităţi, localizate în 29 de judeţe, şi peste 2.200.000 de clienţi an.
Printre produsele comercializate se află: produse pentru grădinărit – seminţe, material săditor, fertilizanţi, echipamente, hrană şi accesorii pentru animale de companie, precum şi pui de o zi, furaje echipamente pentru ferme mici şi medii – şi hrană şi accesorii pentru animale de companie.
Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, la finele lui 2020, şi are peste 300 de angajaţi. Compania a fost listată pe Bursa de Valori Bucureşti, pe 1 martie 2021, când acţiunile au fost admise la tranzacţionare pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT), sub indicele bursier AG.
Sursa foto: nhti.edu