Urmăreşte canalul Agrobiznes pe WhatsApp
În ședința Guvernului din data de 12.12.2024 a fost aprobat un act normativ care vizează actualizarea Registrului Agricol pentru perioada 2025-2029.
Registrul agricol se elaborează pentru o perioadă de 5 ani, datele fiind completate anual de către autoritățile administrației publice locale.
Având în vedere că, după data de 31 decembrie 2024, formularele registrului agricol 2020-2024 nu mai pot fi utilizate, a fost necesară elaborarea unui nou act normativ care să aprobe atât registrul agricol pentru perioada 2025-2029, cât și formularele aferente.
Pentru buna desfășurare a activității, primarii comunelor, orașelor și municipiilor trebuie să ia măsuri pentru tipărirea noului registrului agricol pe suport de hârtie, sau, după caz, să asigure funcționarea sistemului de gestiune electronică a acestuia, utilizând noile formulare.
Datele înscrise în formulare sunt utilizate de Institutul Național de Statistică, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerul Finanțelor, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și de alte instituții.
De asemenea, aceste date sunt utilizate în procedura de verificări încrucișate pe care le execută APIA în vederea acordării schemelor de sprijin pentru producătorii agricoli.
Prezentul act normativ oferă posibilitatea de a înscrie datele referitoare la gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau juridice care dețin teren în proprietate/folosință/concesiune și/sau animale.
Totodată, în noul registru agricol au fost introduse reglementări privind înregistrarea suprafețelor piscicole, care sunt utilizate temporar de către fermieri, ca suprafețe agricole, conform prevederilor legislației europene în vigoare.
Citește mai multe știri agricole accesând acest link.