Proiectul „De la bob la furculiță și „înapoi”, dezvoltat și implementat de TRANSAVIA, liderul industriei avicole din România, a fost premiat cu Locul I în categoria Inovare în Sustenabilitate în cadrul Galei Companiilor Sustenabile, Romanian CSR Awards.
Evenimentul desfășurat pe 09 aprilie 2024, în București, a reunit cele mai importante companii ce activează în diverse sectoare și care își asumă angajamentul față de responsabilitatea socială și de mediul înconjurător.
Proiectul TRANSAVIA a convins juriul de specialiști prin abordarea integrată și inovatoare a practicilor sustenabile, concentrându-se pe valorificarea produselor secundare într-un mod circular și durabil, datorită căruia se evită producerea de deșeuri.
În 2023, TRANSAVIA a pus în funcțiune cea mai modernă fabrică de Făinuri Proteice, datorită căreia toate subprodusele din lanțul tehnologic, care nu sunt destinate consumului uman, sunt procesate și utilizate, fără a produce, practic, deloc deșeuri.
Noua fabrică de Făinuri Proteice permite reciclarea completă a țesuturilor animaliere, de la incubație până la abatorizare, asigurând un lanț circular de producție.
Liderul pieței de carne de pui din România se îngrijește de asemenea și ca nămolurile din stațiile proprii de epurare a apelor și așternutul din fermele de creștere să fie utilizate, după o pregătire tehnologică corespunzătoare, ca îngrășământ natural în fermele vegetale, reducând semnificativ folosirea fertilizatorilor chimici și protejând biodiversitatea.
Totodată, prin strategia durabilă și prin acțiunile implementate, TRANSAVIA reușește să protejeze atât mediul, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, cât și biodiversitatea, datorită utilizării în proporție masivă a îngrășământului organic și, implicit, reducerii utilizării îngrășământului chimic.
În plus, sunt economisite resurse, noua fabrică de Făinuri Proteice utilizând mai puțin gaz decât în cazul incinerării produselor rezultate din lanțul tehnologic.
Prin modelul său de afacere unic în regiune, TRANSAVIA deține și integrează vertical întreaga sa operațiune, asigurând calitatea, siguranța și durabilitatea pe întreg lanțul de producție, de la bob la furculiță „și înapoi”.
Această abordare strategică permite liderului pieței de carne de pui să înregistreze progrese notabile în ceea ce privește obiectivele sale strategice de sustenabilitate, pe toți cei patru piloni strategici: producție responsabilă, grijă față de mediu, responsabilitate față de angajați, implicare cu impact social.
Reputata afacere de familie publică Rapoarte de Sustenabilitate încă din 2019, detaliind în mod transparent rezultatele activităților în relație cu toate etapele lanțului valoric, conform modelului 100% integrat al afacerii TRANSAVIA: de la producția cerealelor la bunăstarea animalelor, de la certificarea produselor la procesarea și distribuția acestora și până la managementul apei, al energiei și al deșeurilor.
TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.