În perioada 22-28 aprilie în București, la 2 minute de Piața Victoriei (Blvd. Lascăr Catargiu) într-un spațiu expozițional de aprox. 200 mp utili repartizați în mai multe încăperi, închiriat și special amenajat se va desfășura Expoziția vinului românesc.
Evenimentul este organizat de către Atlasul vinului românesc.
Ce este Expoziția Vinului Românesc?
Un eveniment-manifest, un spațiu dedicat comunicării despre ecosistemul vinului românesc (terroir, producători de vin, experiențe, business-uri, enoturism, comunități locale, winebar-uri și alte companii de ospitaliate, etc) în care va fi amenajată o expoziție iterantă de planșe, instalații multimedia și vinuri din toată țara și în care vor avea loc evenimente diverse: degustări, prezentări, întâlniri, dezbateri, seri de socializare, etc pentru iubitorii vinului românesc.
Cine va avea acces și la ce costuri?
Acces gratuit (publicul general 18+)
- Doar cu preînscriere online (inclusiv la intrare, acces maxim 2 ore).
- În baza accesului gratuit poate fi vizitată expoziția și pot fi achiziționate vinurile disponibile pentru vânzare.
- Nu include degustare de vinuri.
Bilet standard cu degustare tematică (preț de referință: 50 RON)
- Achiziționat online și/sau la intrare, în limita locurilor disponibile.
- Vizitarea ghidată în grup de maxim 10 persoane a expoziției (ghid: Iulian Bărbuceanu, organizator și autor al Atlasului vinului românesc).
- Degustare alături de somelier a unor vinuri grupate tematic (pe soiuri/crame/regiuni, în funcție de biletul cumpărat).
- Platou gustări reci.
- Discuții și întrebări.
- Durată degustare tematică (tur ghidat inclus): 1h 40min.
Acces VIP HoReCa
- Fiecare business implicat în realizarea expoziției va pune în piață un număr restrâns de invitații VIP pentru parteneri și colaboratori.
Costuri pentru producători pentru înscrierea vinurilor la vânzare în cadrul Expoziției
30% din încasările per producător, dar nu mai mult de 200 RON în total per producător.
Exemple:
- La vânzare de 100 RON, 30 RON se rețin, 70 RON se virează producătorului.
- La vânzare de 1000 RON, 200 RON (maximul atins) se rețin, 800 RON se virează producătorului.
- La vânzare de 2000 RON, 200 RON (maximul atins) se rețin, 1800 RON se virează producătorului.
- În cazul în care vinurile nu se vând deloc producătorul nu plătește nicio taxă, costurile cu menținerea la vânzare pe perioada expoziției fiind asumate de organizator în întregime în acest caz.
Alte costuri:
- costurile de transport pentru fiecare producător pentru a trimite vinurile la Expoziție și pentru a ridica vinurile nevândute la final.
- costul cu abonamentul anual #atlasBT, doar producătorii abonați având posibilitatea să vândă vinuri în cadrul Expoziției.
Cum va fi făcută vânzarea și de către cine?
Direct de către organizator, un singur punct de plată pentru toate produsele, numerar sau card.
Ce se întâmplă cu vinurile nevândute?
Producătorul le ia înapoi.
- În spațiul expozițional nu vor fi mai mult de 50 de persoane în același timp.
- Acest eveniment este unul privat, accesul este disponibil exclusiv posesorilor de bilete și/sau invitații.
- În toate zilele va fi permis accesul reprezentanților HORECA deținători de invitații. Invitațiile vor fi emise de către producătorii expozanți în număr limitat doar partenerilor acestora de afaceri și unui public țintă de interes.
- Spațiul expozițional este grupat în zone (camere) distincte, grupurile participante vor avea spații dedicate.
- Calendarul va fi comunicat în perioada următoare, pe măsură ce sunt confirmate tematicile degustărilor / Masterclass-urilor.
Acest eveniment este unul cu scop final educațional și de promovare a întregului ecosistem al vinului românesc, nu comercial/de profit, toate încasările realizate de organizator (vânzarea de bilete, de vinuri) au ca destinație achitarea costurilor cu organizarea evenimentului, în condițiile în care producătorii nu plătesc taxe de participare și nici reclame/bugete de promovare explicită nu sunt acceptate în cadrul expoziției.
Prețurile (bilete, vinuri, alte experiențe și bunuri la vânzare în târg) vor fi cu adaosul minim posibil pentru a garanta transferul unui procent cât mai mare din încasări direct producătorilor și furnizorilor de servicii implicați (crame, artizani, somelieri, comunicatori ai vinului etc), cu scopul de a sprijini direct și nemijlocit vânzarea și business-urile acestora printr-un ROI (return on investment) bun (Eveniment tip FairTrade).
Pot fi puse în vânzare exclusiv produse (vinuri) care respectă în totalitate condițiile legale aplicabile, exclus vinuri experimentale sau neînsoțite de documentația completă necesară vânzării în România.
Pentru a înscrie vinuri pentru vânzare în cadrul expoziției accesați acest link.