Programul AGRIP are ca obiectiv promovarea competitivității și recunoașterii produselor agricole și alimentare ale Uniunii Europene, atât pe piața internă, cât și pe piețele externe. Acest lucru se realizează prin creșterea gradului de conștientizare și familiarizare cu standardele ridicate de producție și calitate impuse în Uniune, astfel încât să se consolideze poziția acestor produse în peisajul global al comerțului alimentar.
Forma de sprijin: grant.
Costurile vor fi rambursate la rata de finanțare stabilită în acordul de grant:
- pentru programe simple pe piața internă: 70 % (sau 75 % dacă beneficiarul este stabilit într-un stat membru care beneficiază de asistență financiară);
- pentru programe simple în țări terțe: 80 % (sau 85 % dacă beneficiarul este stabilit într-un stat membru care beneficiază de asistență financiară);
- pentru programe simple în caz de perturbări grave ale pieței, pierdere a încrederii consumatorilor sau alte probleme specifice: 85 % (sau 90 % dacă beneficiarul este stabilit într-un stat membru care beneficiază de asistență financiară).
Bugetul total alocat programului este de 87 mil. Euro, iar distribuția fondurilor pentru programele pieței interne sunt distribuite pe următoarele categorii de tematici:
- AGRIP-SIMPLE-2024- PI-SC UE (7 mil. Euro) – promovarea sistemelor de calitate ale Uniunii Europene, inclusiv DOP, IGP, STG și mențiuni de calitate facultative, pentru a crește nivelul de recunoaștere și a spori competitivitatea și consumul produselor înregistrate în aceste sisteme.
- AGRIP-SIMPLE-2024-PI-ECOLOGICĂ (14 mil. Euro) – promovarea sistemului de calitate al Uniunii Europene în ceea ce privește producția ecologică, pentru a crește nivelul de conștientizare și recunoaștere a acestuia și a încuraja consumul și competitivitatea produselor ecologice.
- AGRIP-SIMPLE-2024-PI-SUSTENABILĂ (6 mil. Euro) – promovarea agriculturii durabile și a bunăstării animalelor în Uniunea Europeană, pentru a crește gradul de conștientizare și a încuraja consumul și competitivitatea produselor obținute prin metode durabile.
- AGRIP-SIMPLE-2024-PI-FRUCTE ȘI LEGUME PROASPETE (9,1 mil. Euro) – proiecte de promovare pentru creșterea consumului de fructe și legume proaspete pe piața internă în contextul unor practici alimentare echilibrate și sănătoase.
- AGRIP-SIMPLE-2024-PI-CARACTERISTICI (5 mil. Euro) – proiecte de promovare pentru evidențierea caracteristicilor specifice ale metodelor agricole și ale produselor agroalimentare din Uniunea Europeană, pentru a crește conștientizarea și competitivitatea acestor produse.
Bugetul alocat pentru proiectele din cadrul programelor simple destinate țărilor terțe (Asia, America și altele) este de 41,1 mil. Euro.
Beneficiari eligibili:
- persoane juridice (organisme publice sau private);
- cu sediul într-un stat membru al UE;
- organizații profesionale sau interprofesionale stabilite într-un stat membru și reprezentativ pentru sectorul în cauză;
- organizații de producători sau asociații de organizații de producători;
- organisme din sectorul agroalimentar care au ca obiectiv și activitate acțiunile de informare și de promovare pentru produsele agricole.
Un program de promovare poate include următoarele tipuri de produse:
- cele enumerate în anexa I la Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (cu excepția tutunului);
- produse prelucrate (cum ar fi berea, ciocolata, pâinea, prăjituri, produse de cofetărie, biscuiți, băuturi din extracte vegetale, paste făinoase etc.);
- băuturile alcoolice cu indicație geografică protejată;
- vinurile cu denumire de origine sau indicație geografică protejată;
- produsele pescărești asociate cu alte produse.
Activități eligibile:
- Gestionarea proiectului;
- Relații publice (activități de relații cu publicul, evenimente de presă);
- Site, mijloace de comunicare socială (creare, actualizare, întreținere site; mijloace de comunicare socială – creare conturi, postări periodice; crearea de aplicații mobile, platforme de e-learning, seminare online etc.);
- Publicitate (tipărituri, TV, radio, online, în aer liber, cinema);
- Instrumente de comunicare (publicații, mape pentru presă, produse promoționale, videoclipuri promoționale);
- Evenimente (standuri la târguri comerciale, seminare, ateliere, reuniuni B2B, cursuri de formare pentru comerț/bucătari, activități în școli, săptămâni în restaurante, ponsorizare de evenimente, vizite de studiu în Europa);
- Promovare la punctele de desfacere (zile de degustare, promovare în publicații ale comercianților cu amănuntul, publicitate la punctele de desfacere).
Principii de selecție:
- Relevanța (25 puncte).
- Calitatea (50 puncte).
- Impactul (25 puncte).
Pragul global minim de calitate pentru acest program este de 60 puncte, iar proiectele trebuie să aibă o durată minimă de 12 luni și o durată maximă de 36 de luni.
Depunerea cererii de finanțare se realizează online, iar perioada de depuneri a propunerilor de proiecte până pe 14.05.2024 (ora 17:00 CET Bruxelles).
Pentru mai multe informații accesați acest link.