10.2 C
București
joi, 22 februarie, 2024

-

HomepageAdvKaufland România - 3 miliarde de euro direcționate către furnizori români

Kaufland România – 3 miliarde de euro direcționate către furnizori români

Kaufland România a avut un ritm accelerat al investițiilor în proiecte de sustenabilitate în anul financiar 2022 (martie 2022-februarie 2023). În plus, compania a fost recompensată cu distincția Gold Level, la finalul conferinței „Best Practices in Corporate Sustainability”, ediția a 8-a, care a avut loc marți, 19 decembrie 2023.

Cu 93 din 100 de puncte, pentru al șaselea an consecutiv, Kaufland a obținut cel mai mare punctaj din industria de retail, conform analizei realizate de agenția de consultanță The Azores și prezentate în cadrul ediției Romania CST Index de anul acesta. 

Rankingul are la bază mai multe categorii, și anume: guvernanța corporativă, diversitatea, impactul economic, schimbările climatice, mediul înconjurător, drepturile omului și politica anti-corupție, angajați, marketing, investiții în comunitate și lanțul de aprovizionare.

Distincția Gold Level Recognition reprezintă o recunoaștere a eforturilor Kaufland România de a reuni, într-un raport de sustenabilitate aliniat standardelor internaționale de raportare de la Global Reporting Initiative (GRI) – toate informațiile non-financiare relevante, într-un exercițiu complet de asumare a unor obiective de investiții și performanță.

În plus, raportul a fost auditat de către o companie specializată, în conformitate cu Standardul ISAE 3000. 

„Sustenabilitatea este o prioritate strategică pentru Kaufland România. Ne-am angajat să ne dezvoltăm responsabil, având grijă de mediu, de echipă și de comunitățile în care operăm. Acest titlu este o confirmare a eforturilor noastre și ne motivează să ne implicăm mai departe în proiecte care fac diferența”, a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.

Cel mai recent Raport de sustenabilitate Kaufland România și cel de-al șaselea la nivel local, aferent anului financiar 2022, cuprins în perioada martie 2022 – februarie 2023, include date despre investițiile la nivelul portofoliului de produse, dezvoltat cu responsabilitate și grijă pentru nevoile consumatorilor, a mediului de lucru, precum și politica de resurse umane a companiei.

Totodată, raportul oferă informații despre lanțul de aprovizionare a magazinelor Kaufland, inițiativele de reducere a impactului asupra mediului și, nu în ultimul rând, despre proiectele cu impact în comunitate, unde compania a investit cel mai mare buget de până acum. 

Abordarea sustenabilă Kaufland se reflectă asupra întregului lanț valoric, compania împărtășind progresele din Raportul de Sustenabilitate 2022 în mai multe domenii cheie, precum:

Furnizori și portofoliu de produse Kaufland România:

  • 3 miliarde de euro, adică peste 80% din cheltuielile companiei cu furnizorii au fost direcționate către furnizorii români.
  • În 2022, Kaufland România a colaborat cu aproximativ 2.600 de furnizori locali de produse și servicii.
  • Din portofoliul de produse disponibile la raft, circa 1200 dețin o certificare de sustenabilitate. 
  • Kaufland susține un stil de viață sănătos, potrivit oricărei diete și stil de viață, oferind un portofoliu variat, cu 1500 de produse fără lactoză, fără gluten, vegane sau bio.

 Angajați

  • Valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaților în perioada de raportare a fost de peste 28 milioane de euro, o creștere de 50% față de 2021;
  • Kaufland România investește în echipele sale, obținând titlul de Top Employer pentru al 8-lea an consecutiv în România, respectiv al 5-lea an în Europa oferit de organizația independentă Top Employers Institute din Olanda;
  • La finalul anului financiar 2022, a avut un total de aproape 17.000 de angajați, dintre care 73,2% sunt femei și 26,8% sunt bărbați;
  • Femeile ocupă 31,8% din totalul pozițiilor de management (Executive și Top Management);
  • Numărul total al angajaților cu dizabilități, pe parcursul anului 2022, a fost de 580, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 9% față de anul precedent.

Comunitate

  • Bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar, prin donații și sponsorizări, se ridică la aproape 9 milioane de euro, reprezentând un record pentru companie;
  • A susținut și implementat 130 de proiecte sociale, de educație, mediu, cultură, sport și sănătate;
  • A încheiat parteneriate cu aproximativ 100 de ONG-uri din țară;
  • A continuat cele 2 programe de granturi „În stare de Bine” și „Start ONG”, în valoare totală de peste 1,8 milioane euro.  

Mediu – materiale și ambalaje

  • Kaufland este singurul retailer din România ce dispune, în toate magazinele, de 2 tipuri de infrastructuri de colectare a ambalajelor pentru mai multe tipuri de plastic, sticlă și aluminiu;
  • Bugetul total al investițiilor pentru extinderea și întreținerea rețelei de automate de reciclare a depășit 4,84 milioane euro;
  • La automatele de colectare a deșeurilor, instalate în parcări au fost colectate peste 15,7 milioane de ambalaje reciclabile;
  • Compania a primit certificatul de sustenabilitate din partea CHEP, pentru reutilizarea prin închiriere a paleților destinați transportului de produse.

Mediu – Energie și emisii

  • Compania a investit 15 milioane euro pentru dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice.
  • Investițiile în stațiile de încărcare pentru mașinile electrice au depășit suma de 2,6 milioane euro.
  • Scăderea emisiilor din Scopul 1 și Scopul 2 cu peste 18%, comparativ cu 2021.
  • Consumul de energie electrică din surse regenerabile (MWh) pentru magazinele Kaufland a depășit pragul de 98,8%.

Mai mult, Kaufland România și-a asumat să ia măsuri și să implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (Global Compact), care abordează cele mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea sărăciei, îmbunătățirea sănătății și a educației, creșterea sustenabilității urbane și până la susținerea principiilor de guvernanță recomandate de ONU în domeniul drepturilor omului, anti-corupție, protecția mediului și practici de lucru sustenabile.

Totodată, compania și-a asumat noi ținte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în urma aderării Grupului Schwarz la Inițiativa Science Based Targets, ținte care sunt în concordanță cu nivelul de decarbonizare necesar pentru a limita creșterea temperaturii globale la 1,5°C.

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Alexandra Ali: Schimbarea trebuie să pornească de la noi. Soluțiile ADAMA pentru provocările sustenabilității

Interviu cu Alexandra Ali, Manager Omologări ADAMA România &...

Progresul agriculturii digitale în România cu ajutorul științei Inteligenței Artificiale 

Factori precum schimbările climatice, creșterea populației și preocupările legate de securitatea alimentară conduc industria agricolă să caute abordări inovatoare...

Agora Vitis, Syngenta: Suntem mândri să fim partenerul de încredere al viticultorilor români

Agora Vitis „Legături de viță nobilă”, noul concept Syngenta, deschide noi orizonturi și legături pentru viticultura românească, consolidând o...

Agri Trade Summit 2024: 750 de participanți și-au asigurat deja biletul

Agri Trade Summit 2024, organizat de AgriColumn și Godmother, se va desfășura pe 22 Februarie, la București - în...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole