Agroland Agribusiness în primul semestru a obținut venituri de 28,6 milioane de lei, o creștere de 11% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește EBITDA, aceasta a ajuns la 2,2 milioane de lei, o majorare cu 9%.
În plus, profitul net a crescut cu 3% comparativ cu S1 2022, ajungând la 1,3 milioane de lei. Aceste rezultate au fost generate în contextul în care agricultura din România continuă să traverseze o perioadă dificilă, fiind încă influențată de efectele provocărilor anului trecut.
Scumpirea inputurilor utilizate de fermieri versus prețul mic la vânzarea produselor a redus lichiditatea acestora, micșorând cantitatea achiziționată a unor categorii de inputuri, fapt reflectat inclusiv de scăderea veniturilor Agroland Agribusiness obținute din vânzarea de fertilizanți.
Pe lângă scăderea prețurilor, coroborat cu perioade secetoase în anumite zone din România, cu o producție oscilantă pentru toate culturile, vom vedea în continuare presiune pe veniturile fermierilor care vor începe un nou sezon, temători la nivel de investiții.
Pe segmentul de Trading de Cereale, Agroland Agribusiness a înregistrat o creștere de 53% în comparație cu primul semestru al anului trecut.
Primul semestru din 2023 a adus, încă din prima luna a acestui an, o resetare la nivel mondial pe piața input-urilor, care a avut ca motor tranzacțiile cu îngrășăminte, efectele resimțindu-se cel mai puternic în acest sector.
Toate acestea în contextul în care prețurile foarte mari practicate în S2 2022 au redus
accesibilitatea pentru fermieri. În S1 2023, la nivel de regiune (Europa de Sud-Est) prețul îngrășămintelor a rămas în continuare sub influența factorilor geo-politici, prețului gazului, costurilor de logistică și taxelor, însă a suferit scăderi față de valorile din S2 2022.
Semințele și pesticidele au înregistrat creșteri față de aceeași perioadă a anului trecut în special pentru că a crescut numărul de clienți, însă prețurile nu au suferit modificări majore, raportează Agroland Agribusiness.